tisdag 28 december 2010

Blandat

De senaste veckorna har bara flugit förbi. Det känns som om jag befinner mig i en stor bubbla, i en tjock dimma, avskiljt från världen.

Jag har läst mycket, väldigt mycket på sistone. I helgen upptäckte jag en serie som just nu består av 2.5 böcker, med en tredje som kommer ut inom tre veckor. The Iron Fey heter den, av Julie Kagawa. Jag har aldrig läst något som har konsumerat mig så fullständigt, eller i alla fall inte på ett bra tag. Det skulle nog vara Outlander serien av Diana Gabladon. Det som är lite strange är att jag inte har läst den typen av böcker som The Iron Fey på många många år. Jag minns att jag som tonåring läste en fantasy/paranormal serie av Tamora Pierce - den var också totalt besatt av, och den oändliga historien förstås :) och så en bok som handlade om en vit varg...åååh - alla dessa minnen.

Dessutom så har jag varit i Stockholm, var en snabbis inne på Sci-Fi bokhandlen och på stora Akademibokhandeln, men köpte ingenting. Var mest runt och tog en massa bilder, hade trevligt sällskap, åt en god lunch och åkte hem tidigt (vilket var bra, för en timme senare så hade jag hamnat i tågkaos, där alla tåg hit blev inställda). Det var dock otroligt kallt, runt 17 minus, så att gå runt och turista var inte alltid så *mysigt*



En annan dag så gjorde jag en riktigt lång promenix, till närmaste *badplats* - Mälaren. Tog lite kort och frös en hel del, två och en halv timmar ute i kylan tär på en :)







Julafton var väl mysig, var lite ledsen över att jag har förändrat mig så mycket sedan förra året, att jag knappt känner igen mig och inte mår så bra i mig själv. Men mysigt var det, även utan julklappar - hihi. Tomten kom ju i alla fall



Den här lilla söta fina chokladasken fick jag i alla fall - och idag fick jag några mystiska avier från posten...undrar vad det kan vara ???


Igår så kom denna monströsa Mad Mac hem till mig och ville stå på min arbetsplats ett tag...höhöhö...Vill behålla den ju. Idag har jag spenderat dagen med att lägga in alla foton (det blev 11'500 stycken!!!!!!!) och nu är jag ledsen att den ska flytta ifrån mig igen...buhu,...



Oj, jag har precis fått hem en liten Julklapp! En Boromir Bobblehead..Jippie :) Den går till min Lord of the Rings, främst Boromir, samling :) Är så glad just nu!

Inga kommentarer: