fredag 3 december 2010

Jakten på

lycka, en lugn stund, fler böcker, ord att skriva i uppsatsen, sömn, tid att läsa, tid att städa, tid att handla, tid att vara jag, tid att vara någon annan, mig själv, borttappat tid, verktyg att radera dåligt samvete, aptit, tid att umgås och så jakten på nya 'followers' på min engelska blogg. Ungefär så kan min vecka sammanfattas.

Den här bloggen har blivit lite lidande på sistone. Främst för att det inte händer någonting överhuvudtaget här. Jag sover, jag pluggar, jag läser, jag gör saker som jag inte borde göra istället för det jag borde göra, blir irriterad när jag ska skriva uppsats och jag hellre vill diska men det inte finns något att diska då jag ju har diskmaskin nuförtiden, kollar film, känner saknad då typ alla serier har uppehåll - igen, pluggar mera, håller på med informationssökning, ångest för att jag inte hinner klar i tid, snabbar på, saknar motionen, men vill inte gå ut i det iskalla vädret, pluggar lite till, slocknar helt utmattad, sover, drömmer, drömmer mardrömmar, vaknar, pluggar....

Dessutom så har jag helt och hållet glömt bort att det är Jul snart, vet inte var den ska firas, vad man ska ha på sig, tur är att man inte behöver köpa julklappar i år i alla fall. Har ingen dekoration, men behöver den inte heller. Gillar ju inte Julen så särskilt mycket. Ignorerat att mitt pass/id-kort går ut inom en månad. Därefter har jag inte längre något att legitimera mig med. Så jag borde VERKLIGEN ta tag i det, framförallt med tanke på att jag ska resa utomlands i februari. Dummis mig som aldrig gör saker och ting i tid!

Dessutom så har jag försökt bli något seriösare med min engelska blogg, jag har beställt alldeles för många böcker på sistone. Japp, jag skäms, men åå vilken underbar känsla det är att ha så mycket att läsa som man vill. Försöker vara lite mer aktiv, men hittills har det inte gett så mycket resultat än, men det kommer :) Det är kul i alla fall, men hard work som jag egentligen inte har tid med.

Helg snart, kanske man lyckas gå på bio den här gången??

Inga kommentarer: