måndag 20 december 2010

Planändring

På grund av en planändring så fann jag mig plötsligt ensam hemma idag, oväntat och oplanerat, blev lite ledsen för det.

Istället för att bara sitta och stirra ut i tomma intet, helt vilse - som jag brukar göra när en plan ändras totalt från en sekund till en annan, fick jag för mig att baka idag. Och inte vilken grej som helst, nej, ett *bröd* som jag inte ens gillar!

Så, jag tåg på mig skorna och traskade till affären, in med hörlurarna - lyssnade på en ljudbok där Sean Bean talar -- I can tell you --> öron/ljud -orgasm heeeeela vägen. Me loves it. Den mannens röst...åååh hjälp, jag dog och kom till himlen.

Hur som helst, hemvägen var mindre kul, hittade bara 1-kg förpackningar på allt så väskan var übertung, halvtimmes väg...ååh min stackars rygg.

Sedan så försökte jag baka. Jag som fortfarande varken har ett mått(grejs) eller en köksvåg hemma, baka något jag inte har försökt mig på sedan jag var typ 13, någonting jag knappt gillar...och något där jag måste knåda degen, jag som knappt kan lyfta en bok utan att ha ont i handledarna i flera dagar framöver.

Hursomhelst, det gick bättre än förväntat - men lika bra som när mamma gör det blev det inte. Jag lärde mig dock flera saker idag och vet nu flera misstag jag SKA undvika nästa gång...om det nu blir en nästa gång...ingen aning när jag ska äta upp den här.

Degen, efter att den fick jäsa i någon timme framför elementet :)
*Flätan* - mindes inte riktigt hur man gjorde, fattar nu att jag borde kollat upp det på nätet - dummis mig!

Som sagt, den blev inte riktigt så som jag hade önskat mig. Det här *brödet* brukar man äta till frukost/brunch på söndagar. Lite lyxigt :P
Mitt egna buffé - patetisk någon?
Jag åt lite grann framför tv:n kollade på Ghosts of Girlfriends Past.

Förresten; förra veckan fick jag den här av en jätte snäll tomte
Ett jätte sött bokmärke :D
Jag blev väldigt glad! Tack!


Igår så blev det förresten ännu fler planändringar - biobesöket - Tron Legacy 3D - fick jag ställa in på grund av för mycket snö - för riskabla vägar (enligt trafikverket!)

Inga kommentarer: