fredag 18 juni 2010

Creativity

Inte mycket som händer här faktiskt. Så blir det när man har semester. Jag kollar på en hel del fotboll, ensam framför tv:n (det var roligare för två år sedan, mycket människor, fest, helt underbart!!), blir glad, ledsen, nervös.

Ville egentligen skriva ett inlägg här för ett tag sedan, men det blev aldrig av. Kommer förmodligen aldrig att bli av heller. Men det handlade om musik och minnen. När jag promenerar så lyssnar jag på tysk webbradio via iPhone och en låt av Bryan Adams påminde mig om våren 1998. Det var tider det. Haha. Hursomhelst, under denna vår tillbringade jag mycket tid i Frankrike genom ett utbytesprogram samt semester med föräldrarna. Under den tiden lyssnade jag konstant på Bryan Adams. Genom olika omvägar så kom jag till slut att tänka på choklad, eftersom de franska kompisarna kom och hälsade på och då tog vi dem till chokladfabriken på en visning. Under denna visning/tur genom chokladfabriken fick man smaka allt! På den tiden var jag en riktig tjockis och det var förstås paradiset för mig. Å hjälp vad jag åt choklad denna dag. Haha. Skulle jag gå tillbaka idag skulle jag nog inte ens våga att smaka en liten bit.
När jag kom hem från min promenix var jag så riktigt chokladsugen, gick in på hemsidan och där hittade jag en nyhet: "Strawberry and Cranberry Fruit Pearls" med vit och mörk choklad...Nu ser jag så riktigt fram emot att få komma hem :D

Vad gör jag annars då?

  • Jag läser mycket, helst ute på balkongen.
  • Jag promenerar, men inte lika ofta/mycket som förut. Jag har ett stort skavsår på ena foten som hindrar mig rejält.
  • Jag har varit i Barkarby där jag köpte ett fint linne och nya gå-skor,adidas; mina gamla hade gått sönder dagen innan.
  • Jag var i Västerås i förrgår. Köpte ännu en ny bikini, två korta kjolar (som om jag vågar att ha på mig dem :S) och ännu ett linne. Allting var nedsatt i pris, linnet hade jag spanat in länge (MQ) och nu kostade det 'bara' 249kr istället för 400kr. Det fanns bara ett enda kvar och det var i min storlek. Ibland så har man tur :)
  • Jag har tagit fram min kreativa sida igen, ändrat en hel del i lägenheten, och just nu håller jag på att 'skapa' två stycken presenter till min mamma, hoppas hon blir glad.
  • Jag 'beställde' lagningsmaterial hos min mamma, som hon snällt skickade till mig. Så nu har jag lagat mina Jeans (mha tyg som man stryker på, som har klister på ena sidan, hålen syns fortfarande men jag ska ju inte ha jeansen så länge till)
  • Har även beställt tygpennor från panduro och håller på att måla på mina jeans just nu...




Imorgon så ska jag på 30-års fest, ser mycket fram emot det. Helt sjukt hur många 30-års fester jag har varit på på sistone.

Inga kommentarer: