söndag 20 juni 2010

Peppe 30 år







Det har varit en lång bakis dag idag. Eller nja, en kort sådan. Kom hem någon gång efter tre inatt. Var lite pigg vid 8/9 taget imorse, men somnade sedan om till 1 på eftermiddagen. Måste vara något slags rekord. Har ätit tomatsoppa och druckit en massvis med pepsi idag. Kollade dessutom på fotboll, orkade inte göra något annat.
Blev otroligt glad över Nya Zeelands 1:1..detta lilla land innehar en bra bit i mitt hjärta, ingen aning varför faktiskt. Men me loves it!

Jag hade en otroligt bra kväll. Även fast den genomsyrades lite grann av ångest. Mina Jeans är definitivt för små, jag kunde knappt sitta på stolen när det var dags för mat.

Det var en bra blandning av folk. Hans familj och våra allra närmaste kompisar, så vi var bara ett litet gäng. Det blev välkomstbål, galenheter av Peppe, mat, kaffe och tårta (som bestod av en ask 'After Eight') , trevliga samtal och dans fram till småtimmarna.

Jag gillade särskilt mycket att festen höll till i huset tvärs över gatan, så jag kunde springa upp till lägenheten flera gången och byta tröja (det blev ju faktiskt kallare och kallare..haha)

Minns inte särskilt mycket av allt som hände efter midnatt (kanske redan före det..det är ju så ljust ute att man inte har koll på tiden). Jag vet att jag satt på de bekväma stolarna i lilla party-tältet och diskuterade med Nisse. Kommer inte ihåg alla för- och motargument angående människan och huruvida de är experiment av aliens. Det var säkert en massa annat också och jag kommer inte ihåg senast jag hade så kul..haha. Jag minns att jag hade en massa 'roliga' kommentarer till vem som helst, ett långt samtal med katten inne i huset, planering inför midsommar och vad jag har missat med att aldrig ha firat denna dag, diskussion kring om jag får äta en varm korv med bröd efter midnatt (Peters pappa var dock inte intresserad om jag borde eller inte borde utan bara om jag ville...det slutade med att jag åt tre..haha), till slut (3 på natten), var det i stort sett bara jag och Peter kvar....bra att man bor så nära i alla fall. Har något minne av att nyckeln gick sönder på väg upp till lägenheten, eller ja, i alla fall nyckelringen, men hur och varför...no idea.

Nu ska jag mysa ner mig i min säng och läsa...:)



Inga kommentarer: