onsdag 2 juni 2010

Futterwacken

Man blir trött av solen. Man blir även trött av ledigheten.
Idag så sov jag så riktigt länge, runt halv tolv taget gick jag ut i det underbara vädret för att göra min lååånga promenix, ca 10 km på 1 timme och 35 minuter. Jag var helt slut efteråt. Det är alldeles för varmt på den tiden för att gå så länge, men det var en nödlösning idag. Det är så riktigt härligt att vara ute på den tiden. Jag träffar inte en enda människa på hela vägen, man skulle kunna tro att klockan var 5 på morgonen eller något. En massa djur träffar man på också ( i förra veckan så såg jag en svart låååång orm och en liten brun groda, igår och idag så såg jag ett rådjur)..jag försökte fota rådjuret med min iPhone, men det var för långt bort och jag vet inte hur man zoomar om man ens kan det. Men en fin bild blev det ändå.

Efter hemkosten så blev det mumsiga jordgubbar och grapefruktsjuice..mmh så gott, tidningsläsning och lite småstädning av rummet. Senare på eftermiddagen så blev det en tur till Västerås och klippning.

Jag fick nog på mig en hel del sol, måste verkligen köpa solskydd, verkligen! Dessutom så är det verkligen dags att handla sommarkläder, man svettas ju ihjäl i jeans!

Ikväll så kollade jag på Alice i Underlandet...trevlig liten film..önskade att Alan Rickman spelade in någon 'sova-gott-skiva' där han bara pratar på med sin tråkiga röst........

Inga kommentarer: