måndag 7 juni 2010

Tråååååkiiittthhh

Hjälp vad tråkigt det är med semester när man inte har någonting att läsa. Inga böcker. Nada. Jag har tråkigt! Jaja, jag har ju massvis med annat att göra, och jag är ju duktig också. Jag går uppemot 20km om dagen, solar lite på balkongen (har faktiskt fått lite färg), städar rummet/lägenheten, är duktig med allt administrativt som ska göras. (Jag har dock inte kommit så långt på linsfronten ännu, finns ju inga priser på nätet...aarrrgh...får se om jag försöker med specsavers).
Det har inte gått nedåt med vikten, det är tydligen bara att acceptera det. Ska åka till Barkarby på onsdag och köpa större kläder, då borde jag må bättre igen. Känner mig ju faktiskt ganska bra och stark i kroppen, det är det som räknas, sen så får pappa kalla mig tjockis så mycket han vill.


Jag har laddat inför fotbollsvm (mest med att göra alla småirriterad på mig och det faktum att Sverige inte är med.) Nu måste jag ju säga att jag inte är en fotbollsnörd, inte heller någon idrottsnörd (den enda idrotten jag följer är tennis, tennis som fick mig att flytta till Sverige in the first place..såå), jag gillar inte fotboll och jag förstår mig inte på det. Men så fort det blir EM eller VM då bli jag tokig..värsta fotbollsnördtjejen. Ingen aning varför. Framförallt här i Sverige så har jag  aldrig något sällskap. Det är jag och tv:n så att säga. Känner ingen som delar mitt intresse..haha. Hemma å andra sidan så har jag några tjejkompisar som är likdana..vilket var väldigt roligt för två år sedan när det var EM  på hemmaplan :)






Jag hade en bra helg. Med mycket god mat (alldeles för mycket), en massa franska filmer (gillar verkligen deras stil, haha), många funderingar, tidningsläsande, pratande, skrattande ....

Hon som klippte mig tyckte att jag ska använda mig utav en Balsam-Spray som skyddar mot UV..vilket skulle vara bra i sommar när jag åker till mera soliga breddgrader. Jag kollade på vanliga mataffärer med hittade ingenting så idag så googlade jag lite på det. Hittade en bra sida med en massa hårvård osv. Dumt bara att jag älskar att köpa shampoo och balsam...efter att ha varit väldigt restriktiv mot mig själv och bara lade in de grejerna som jag ville ha i kundvagnen gick det ändå upp till 1800kr. Hjälp!!.

Så, nu ska jag kolla lite mera på CSI-Miami (hjälp så dåligt det är ... men i brist på annat så...)
Jag vill att mina böcker ska skickas nuuuuuuuuuuu!

Inga kommentarer: