onsdag 30 juni 2010

Staden och/i Bilder

Jag var på stan idag, hade en tid hos optikern. Tydligen så ser jag med mina linser i 100%, så han tyckte inte alls att jag borde byta (han försökte med starkare linser, men då blev bokstäverna bara mindre). Jag fick dock en ny sort linser som lämnar igenom ännu mer syre än de som jag har nu. Jag får pröva de fram tills nästa vecka, hittills känns det väldigt bra. Har haft de inne sedan 10 imorse och känner fortfarande inte av dem!! (Han var förresten väldigt ung och söt, tror han flörtade lite med mig, hihi )
Anyway, jag hade sedan några timmar att fördriva innan jag skulle få skjuts hem (jag ville inte gå hem i denna hetta, och det är en bra bit längs motorvägen också, utan skugga, inte så kul). Jag gick lite in i affärer, men jag tycker inte att det är så kul med kläder just nu, för det ena så är jag rätt så pank och för det andra tycker jag inte att det är så kul att prova kläder just nu, när jag mår så dåligt i kroppen. Såg dock ett par fina solglasögon som jag kanske kommer att att köpa nästa vecka, får fundera lite på det. Hittade flera 'hotspots' där det fanns wifi, så jag kunde använda iphonen och ladda upp bilder som jag tog inne i affärer på twitter/facebook. Ganska roligt faktiskt. Var inne i bokaffären, men det finns som vanligt inte mycket på engelska, men funderade faktiskt på att köpa 'The Carrie-Diaries'..får se. Sedan tog jag en tur runt staden, främst gamla stan och tog lite bilder.
Imorron är det stadsfest (har skrivit om det förut/förra året tror jag (Maiezog) i min gamla blogg), men jag kommer nog inte att gå, då mina kompisar antingen är utomlands just nu eller har flyttat härifrån. Att gå själv är inte så kul. Ska dock hälsa på min syrra i hennes nya lya och käka lite middag imorron, det ska nog bli trevligt :)

Så, nu kommer en stor mängd av bilder, ville göra collage, men collaget vill inte göra så som jag vill..så jag får rada upp bilderna istället...lite jobbigt kanske att titta på/scrolla ner och inte så estetiskt heller tyvärr, men så får det bli!














Inga kommentarer: