fredag 26 november 2010

Den här veckan

har jag (varit):

  • gråtit när jag läste Down to Earth av Melanie Rose
  • skrattat när jag såg de här, 22 unintentionally amusing book covers, gillade särskilt nr. 19
  • frustrerad över att inte hittat en inköpsansvarigbibliotekarie att intervjua, I'm running out of time, måste lämna in dokumentlistan den 6 december.
  • glad och jublandes över att jag ska få en advance copy av en bok jag nästan har väntat i ett år på :)
  • ledsen över att ha missat så många föreläsningar, att jag ligger efter, igen.
  • uppgiven inför det faktum att mitt öga inte vill läka
  • nöjd över att jag har möblerat om i mitt rum, trivs verkligen, sover djupt och skönt här, mysigt!
  • förvånad över att jag kan titta på ca 45 minuters bortklippta scener av Avatar och inte tröttna, tvärtom!
  • längtat efter Nyårsafton - vill se Sagan om Ringen nu (japp, jag är knäpp)
  • blivit alldeles pirrig i magen när jag äntligen förstod att min absoluta (ok, efter Sean Bean, men de låter ju likadana!!!) röstfavorit (and he has the looks too) Richard Armitage ska vara med i The Hobbit, fast han ska ju vara dvärg, tur att det är rösten jag gillar :P
  • fått ångest över uppsatsen vars första del ska in på fredag, OM EN VECKA, och jag har typ inte skrivit något än :S

I helgen skulle jag vilja: - Köpa skor (blir förmodligen inte av, då bilen är trasig, och tågen inte går när jag vill och har tid)
                                   - Gå på bio och se Unstoppable (blir kanske av imorron, hoppas, hoppas, hoppas, annars på måndag!)
                                   - Börja med motionerandet igen (har liksom inte blivit av i veckan, måste fortfarande minst gå ner 3 kilo till Julafton)
                                   - Hämta ut böcker till uppsatsen på bibblan
                                   - Kolla på alla tre ToyStory filmer
                                   - Komma en bra bit på vägen med Uppsatsen!

Inga kommentarer: