tisdag 16 november 2010

Julklappar

Tydligen ska det inte bli några julklappar i år. Vem som nu har bestämt det. Aargh. Jag fick inte vara med och bestämma ju!

Jag vet vad jag vill ha i julklapp, för en gångs skull så vet jag vad vill ha!! Nämligen den här, eller liknande! Jag har hittat dem här

Beautiful Reader
Eller den här:
Library Girl Locket
Eller den här
Jane Austen locket
Eller den här:
Karlina Locket
Det kan väl inte vara så svårt att ge mig en sådan personlig julklapp, eller? Skulle ju bara kännas konstigt att köpa ett sådant till sig själv.


Annars då?
Jag har några jobbiga veckor framför mig. En hel del att göra och min hjärna varnar med: Shutdown in Progress varje gång jag bara tänker på det. Så jag försöker ta en dag i sänder, göra en viktig grej i taget. Skjuta upp det som är något mindre viktigt. Det är bara att blunda och ta sig igenom det.

Jag fick förresten mitt uppsatsämne godkänt igår. Nu börjar allvaret. Hjälp. Inledningsdelen ska lämnas in den 3 december (!!!HJÄLP!!!) samtidigt så pågår en annan kurs om informationsförmedling, där vi ska hålla intervjuer, göra/skriva en användarstudie, lämna in en dokumentlista osv. Massor med föreläsningar och textseminarier..Hur ska man hinna med allting?

Leker just nu lite med tanken att vara hemma i Schweiz på min födelsedag, förena det med *informationsinsamling* och *forskning* på hemmaplan inför uppsatsen. Skulle kännas sjukt konstigt att vara hemma på födelsedagen. Det har jag inte varit sedan jag var 18. Att bli uppvaktad, få hembakad tårta...favoritmaten...Å andra sidan skulle jag sakna de nya traditioner jag har byggt/(skapat) upp här. Så jag får se. Måste ändå först skaffa ett nytt pass..annars kan jag inte resa någonstans (eller nja, vågar inte resa någonstans, man behöver ju faktiskt inte visa passet längre när man åker mellan Sverige-Schweiz).

Så, nu ska jag återgå till lite plugg, därefter nöjesläsning i form av Getting Away with It av Julie Cohen.
På fredag ska jag på bio och se ny Harry Potter :), lördagen är något oklar i skrivande stund, antingen inflyttnings/utflyttningsfest hos folk jag knappt känner, eller myspys med ostbricka/tapas/rödvin och Toy Story 1 + 2 här hemma. Den som lever får se...

Inga kommentarer: