torsdag 8 juli 2010

Dumma rubriker

Igår brände jag mina fötter..aj. Det blåste en hel del så i skuggan var det nästan för kallt och i solen var det skönt, hade dock inte en tanke på att smörja in mig med solskydd (dum i huvudet som man är)..så jag brände mina fötter, ovansidan..det gör ont :)

Jag blev tvungen att nalla en av mina semester-böcker idag, jag hoppas hoppas hoppas att jag kan köpa en ny imorgon eller lördag. Hoppas hoppas hoppas. Det är så underbart fint väder här och hur mysigt som helst att ligga i solstolen i trädgården..ingen där, ingen som stör mig, alldeles själv, bara fåglarna som kvittrar och katter som hälsar på. Men allt det är ju tråkigt utan någonting att läsa!

Igår kväll var jag ute på middag med min gudmor, på ett mysigt ställe, på en innergård under stora träd. Maten var god men inget speciellt ( de hade kortat ner sitt meny på grund av fotbollen). Bredvid fanns det en 'public-viewing' med stor screen och många bänkar, möjlighet till att köpa öl, korv och strips. Tanken var att vi skulle äta först, sedan sätta oss där och se på matchen. Men när det drog allt närmare början började det bli mycket folk, runt 100 måste det ha varit. Så vi åkte hem till henne istället. Hennes sambo *matade* mig med alldeles för många glas rödvin (jag tappade räkningen) och kakor. Hur trevligt som helst! Det är absolut en utav de stora nackdelarna med att bo utomlands, man kan inte träffas så ofta som man skulle vilja.

Efter all rödvin och min övertygelse som jag fick redan några timmar innan matchen att Tyskland skulle torska, så gjorde det inte så mycket att det faktiskt blev så som jag sa.

Idag så ska jag städa lite i 'mitt' rum, sedan lägga mig ute igen..mår bra av vitamin D ..:)
Ikväll ska jag ut på stan och käka middag med en av mina äldsta vänner. Kom på idag att vi har känt varandra i 19!! år..läskigt ju! Det kommer säkert bli trevligt. Vi har mycket att prata om. Det är ju tyvärr så att man tappar kontakten ganska mycket när man bor så långt ifrån varandra, har så olika liv, mycket stress och för lite tid. Men alltid när man ses så känns det som om det inte har gått mer än en vecka. Hennes liv har dock förändrats en del sedan vi sågs sist. Hon har skaffat pojkvän, flyttat hemifrån, blivit sambo..allt under det året som har gått...tiden går fort ibland.

Imorgon har jag åter en tid hos linsdoktorn, jag har inte haft några problem med de nya .. han ska bara kontrollera om de sitter fint, sedan ska jag beställa nya..kommer att få använda mina gamla på semestern :S..
Därefter skall det åkas till flygplatsen, hämta T., därefter blir det en tur till Zürich, äta lunch, shoppa, ..osv.

På lördagen blir det ännu mer kompisträff och middagar, dessutom ska väskan packas på nytt och på söndag drar vi på semester (igen).

Inga kommentarer: