tisdag 6 juli 2010

Funderingar och Kuriosa

Jag har varit hemma i en vecka nu. Eller, nja, hemma, man kanske skulle kunna säga 'hemifrån' eller 'borta' istället. Det har känts mindre hemma i år. Det kan för det ena bero på att jag inte bor/sover på mitt rum utan i syrrans rum, dessutom så har alla mina kompisar flyttat härifrån (förra året bodde de fortfarande kvar hemma hos sina föräldrarna). Så det har inte varit lika lätt att bara gå och hälsa på, eller ta en drink på stan någon kväll. Nope, jag har inte ens lyckats träffa de ännu. J. var iväg på semester och har precis kommit tillbaka, och C. har flyttat en bra bit härifrån, jobbar dessutom en hel del, även lördagar så vi har haft svårt att hitta en tid som passar båda. R. har så mycket för sig, hit och dit, det är svårt att få stopp på honom och träffas någonstans..haha.
Jag har dock inte haft tråkigt, nej, långtifrån. Det är ju ändå en hel del släktingar/grannar/familjevänner kvar att träffa.
En annan sak är att jag knappt har hunnit gå på mataffären. Så jag har inte kunnat införskaffa min favoritmat/snacks som kanske skulle underlätta 'hemma'-känslan. Det har varit så varmt de senaste dagarna att jag har valt att ligga i trädgården och sola, läsa, njuta istället för att ta mig an en promenix längs asfaltsvägen i 33 graders stekande hetta (och vem vill köpa choklad och bära hem den, finns ju inget kvar efter hemkomsten!).

Snart är det dags att åka till Gran Canaria, inte många dagar kvar nu. Har blivit lite nervös nu. Min familj har en stor tendens att bråka, framförallt på semestern. Det har faktiskt redan börjat lite, med en big 'blow-out' igår. Jag mår även dålig i kroppen, och pikarna från en viss person i familjen hjälper inte direkt till heller. Jag trivs inte i bikinin i år. Jag är konstant medveten om de 5/6 kilon jag har lagt på mig och inte lyckats bli av med trots bra mat och långa promenader. Får se hur det blir.

Jag har hela veckan haft problem med huvudvärk, migränliknande huvudvärk. Ingen aning varför, solen kanske eller lufttrycket, de nya linserna...no idea.

Två saker till sist:
  • På promenaden i skogen finns det ett stort antal möjligheter till att göra övningar/träna. Det finns ringar, barr..osv. Med stora skyltar hur man ska göra och hur länge. Det finns dock inget elljus på hela vägen, någonstans.
  • Här hälsar man på alla, det spelar ingen roll om man möts någonstans mitt i skogen, man säger ändå 'Godmorgon', 'Goddag' eller det ekvivalenta för 'Hej'....Jobbigt ju! Glömmer ju bort hela tiden! Aarrgghh.




Inga kommentarer: