lördag 31 juli 2010

Hello Sweden

Oj vad skönt det känns att vara tillbaka i Sverige. Inga konstiga överraskningar, förutom en något högre mobilräkning (ca 200kr pga alla sms ifrån utomlands - lyckades som tur är hålla internetkostnaderna på 0kr, mha wifi) och en hårfön som jag hittade i mitt rum..i eluttaget. En hårfön jag inte vet vems det är. VEM HAR VARIT I MITT RUM???? Läskigt ju!!

Flyget gick bra, min väska på 22kg gick igenom, handbagaget på 8,2 också. Vädret är lika här som hemmahemma, det vill säga runt 20grader och sol, lite molningt. Har avnjutit Max-mat och börjat kolla lite på en film med Sean Bean (min favvo-skådis) och Pierce Brosnan (nästan min favvo-skådis---ja, det är rösten hos båda).

Det känns underbart att ha tillbaka min 'stora' dator...min fina rosa laptop. Känns mycket bättre att skriva på den här..:) Har planerat en hel del blogginlägg nu framöver...


Det verkar förresten inte bli nå plugg på distans på Högskolan i Gävle - Religionsvetenskap, eftersom man tydligen måste närvara i ett lärcentrum..och det hinner jag inte med..med praktiken och campus-plugget i Uppsala :( Trist. Men jag ska iaf läsa en kurs på teologiska i Uppsala på distans...alltid någonting.

Nu ska jag gå lägga mig..hoppas jag kan sova i min säng efter att ha sovit hemifrån i en måndag. Lång dag imorgon, med Ikea, matinköp och biobesök ( Japp, jag ska äntligen få se ECLIPSE!!!)

Inga kommentarer: