tisdag 6 juli 2010

La Celeste

Okej, Oranje vann. Väntat. Men lite ledsen blev jag. Jag gillar Uruguay (hoppas de vinner brons, om det nu inte är Tyskland de möter i den matchen). Jag har varit Oranje fan sedan mina veckor i England sommar 2000 då det var EM i Holland/Belgien. Vilka minnen :)

I have a thing about Diego. Lite kul att de tre jag gillar i uruguayanska laget heter Diego. Japp, så är det. Den ena har samma efternamn som en stad i Schweiz..han ser ut som en liten skolpojke, söt med glimten i ögat. Den andra har gjort en massa mål. Han ler mycket, han ser charmig ut, otroligt sympatiskt. Den tredje ser ut som en snäll Juggernaut..lite svårt att förklara. Hursomhelst så utgör de tre detta lag för mig. trist att de är borta nu.

För att återkomma till Oranje..vad är det med holländare..varför ser varenda en ut som om han vore över 40 år gammal..No hair! tststs...

Och vad var det förresten för snack efter gruppspelet: ååh, det går så dåligt för europeiska lag blablablabla..nu blir det två europeiska lag i finalen....

Förresten, för att förtydliga, jag kollar inte på fotboll för att se på hur folk ser ut utan jag gillar det logiska, mindgamen, tekniken och känslorna..så det så!

Nu ska det nog sovas snart..upp tidigt som vanligt igen. Imorgon kväll blir det middag med gudmor.

- jag lovar det blir inte så mycket mera fotbollssnack här framöver!

Inga kommentarer: