måndag 26 juli 2010

Kompismiddag

Tänkte bara berätta lite kort om kvällen innan jag åkte på semester. Var ju då bjuden hem till min 'bästis' som jag har känt i 19 år nu. Hon har bott hemma hos föräldrarna fram till i våras där hon flyttade ihop med sin kille som hon då hade känt i sisådär ett halv år. (Innan bodde hon alltså hemma, jobbade 100%, hade egen bil, åt hemma, betalade en liten hyra)
Det är en alldeles nybyggd lägenhet några byar härifrån. Stort var det. 4,5 rum. Det är ju typ omöjligt att hitta sådana stora lägenheter i Sverige. Här är det svårt att hitta något mindre. Måste erkänna att svartsjukan kröp fram några gånger där. Vilken elak/dålig kompis jag är :(

Jag och C på deras stoooora balkong
Det blev god mat som vi åt ute på balkongen. Det blev kyckling, potatis, fyllda champinjoner och majs, allt grillat på balkongen (kul att kunna ha en grill på balkongen!). Därtill dracks det öl, rivella och tjej-öl som inte smakade som öl alls. Förrätten bestod av tomater och mozzarella-ost, efterrätten av självgjord glass, ostbitar med vindruvor på en pinne. Vi pratade mycket, det spelades en del på wii, och så guitarhero, kollade på fotoböcker och hade allmänt trevligt. Hennes kille är nog lite blyg men hur snäll som helst. Vid kvällens slut (någon gång efter middag) så blev jag hemskjutsad igen...så snällt!!!

Inga kommentarer: