torsdag 1 juli 2010

Konsten att sova på natten

Jag har tydligen inga problem att sova mitt på dagen, kan lägga mig på sängen och sekunden senare har jag somnat. Jag kan sova på förmiddagarna, helst till 11 eller nåt. Men på natten, nähä, på natten kan jag inte sova. Knäppt.

Hjälp vad tiden går fort. Var ute på en promenix i skogen med pappa kl.7 imorse. Jag såg inte ett enda djur. Vad är det för konstigt land jag befinner mig i?? Men på den 'stora' ängen, där det står några äppelträd, där fanns det förvisso djur. Nämligen katter. Minst fyra stycken. En satt under ett träd och verkade vänta på den osannolika händelsen att en fågel skulle trilla ner...de andra stod och glodde på marken..i väntan på möss och råttor...stora och tjocka var de allihopa..vilken syn. Måste försöka ta med mig kameran någon gång.

Nu ska jag strax ge mig ut på gräsmatten för att sola lite, är kritvit på ryggen (lite svårt att sola den på balkongen)..det är dock 29 grader i skuggan just nu...så alltför länge kommer jag inte att orka....

De här såg jag i mataffären igår...sugen någon??

Inga kommentarer: