måndag 20 september 2010

Helgen

Jag hade faktiskt inte tänkt att ge mig in i debatten om valet. Hade tänkt att sitta tyst, hålla mitt för mig själv. Jag har faktiskt inte rätten att tycka si eller så, då jag faktiskt inte får rösta så är det varken mitt fel att det blev som det blev men inte kunde jag heller göra något åt det. Så tyst tänkte jag vara.

Trots en aning av ointresse om detta val (kan man inte delta är det ibland svårt att riktigt intressera för allt babbel i de olika medierna) så fann jag mig själv sittandes framför tv:n igår tittandes på valvakan. Det är en hel del som irriterade mig, både på tv:n och på facebook, tacka vet jag att jag typ inte har några svenska vänner på twitter.

Saker som irriterade mig, jag ber redan nu i förväg om ursäkt då jag nog förolämpar en hel del personer.

  • Den absolut urusla hanteringen av allt som hade med SD att göra inför valet, det var naivt och dåligt skött. Elden brinner inte utan syre säger jag bara.
  • Och inte blev det bättre efter valet. Oavsett vad de står för, hur dåligt det än må vara så är det ingen ursäkt att själv sjunka lika lågt, offentliga påhopp är inte det rätta medlet, trodde att Sverige var bättre än så.
  • Och vad är detta snack om *högervindar*, det är så i Europa och därför är det nu så även här? Jasså, har kollektivtanken spritt sig så långt att om en är sjuk som måste alla bli det? Att försöka hitta svaret i det egna agerandet, i den egna bakgården, nejnej. Jag är trött på förklaringar som skyller på andra, oavsett vad det handlar om.                                                                                                                                                                                Det är tydligen någonting fel i Sverige, inga symtom utan sjukdom och jag hoppas verkligen att det hittas en väg, ett sätt att åtgärda detta. So, my rant is over. Hoppas att jag inte sa för mycket nu. Själv så hade jag röstat på miljöpartiet om jag nu hade fått rösta.
Annars då? Jag har inte lika mycket tid att sitta vid datorn som jag used to. Mycket är det, mycket som är osäkert, orkar inte skriva om det, aja. Igår så packades alla kartonger upp och köket inreddes, det var svårt faktiskt. Ingenting har en given plats, det är ganska opraktiskt faktiskt, men lyckades till slut. Inte att köket är klart ännu, nejnej, det saknas kakel, tapeter och spisfläkt, dessutom så fungerar inte diskmaskinen, det blir översvämning hela tiden. Dessutom så blev det en hel del förändringar i sovrummet, mycket jobb blev det och det tog sisådär 10 timmar med all städning/uppackning/rensning/tvätt osv ..blev klart runt 9 på kvällen, därefter blev det valvaka och klockan var långt efter tolv när jag väl bestämde mig att gå och lägga mig. Att jag sen fick för mig att påbörja en ny bok, samt läsa ut den mitt i natten är en annan historia..haha. Men, åå, det är länge sedan jag har läst en sådan bra bok: The DUFF (designated ugly fat friend) - av Kody Keplinger. Sov sedan som en prinsessa i nytvättade lakan...

Nya arbetsplatsen i sovrummet (det andra bordet är köksbordet, snart snart snart i köket igen, hoppas jag, ignorera affischen, inte min!)
Garderoben flyttat till andra sidan, den långa svarta hyllan skulle bort..den får stå där ett tag nu i alla fall....

Inga kommentarer: