torsdag 23 september 2010

Motgångar

Ibland så känns det som om hela världen är emot mig. Visst, jag vet att det inte är så, men ibland kan man ju ändå inte låta bli.

Jag vet fortfarande inte om jag får en enda krona i höst, väntan tär på mig och att inte kunna unna sig någonting känns jobbigt.

Fick dessutom besked om att min beställning på favvo-jeansen har blivit cancelled eftersom kortinnehavarens adress och leveransadressen inte är den samma. Jaha, är det något nytt eller? Det är ett utländskt kort, men jag bor här, så det är omöjligt för mig att få de två adresserna att stämma överens. Tji fick jag. Nu ville jag beställa de igen med ett annat kort. Jeansen finns inte kvar i min storlek. Tack.

Efter mycket övervägande hit och dit så bestämde jag mig att åka till Västerås idag och kolla om det finns några jeans som passar en sådan konstig kropp som min. Har dessutom börjat få lite tvivel och undrar om det kanske är farligt/något fel på mig att jag har gått upp nästan 6 kilo på lika många veckor. Känner mig som ett freak i alla fall. Och inte har jag ätit mer heller, motionerat något mindre än innan sommaren men ändå varit ute och rört på mig. Pizza och annan fastfood har jag inte ätit på vet inte hur länge...skumt är det i alla fall.
Dessutom så har jag blivit sjuk, igen. Snuvig, febrig, ont i halsen. Trevligt.
Försöker göra allt skolarbete men måste erkänna att jag har svårt att koncentrera mig.

Så, hoppas att jag orkar åka till Västerås, svag och sjuklig som jag känner mig, men hoppas ännu mer på att jag hittar något till rimlig pris..pank som man är. Men jag måste ju faktiskt ha någonting att ha på mig, ska ju på praktik snart, det duger inte att ringa på morgonen, nej, tyvärr jag kan inte komma in idag, brallorna går inte att stänga. Så, jag har faktisk en legitim anledning till att gå ut och köpa Jeans, (jag fasar inför det, jag HATAR det.....)
Nej, nu ska jag försöka tvinga i mig någon lunch, även fast jag blir illamående och får ont i magen av att ens tänka på mat som ändå bara sätter sig på höften och jag blir ännu större...aaarghhh

Inga kommentarer: