lördag 11 september 2010

Köket Del 2

Det går väldigt långsamt framåt med köket...snigelfart ju!..
Bara för att påminna:

Före
Mellan
Nästan Efter 1
Nästan Efter 2
Det som saknas är som synes: köksblandare/vattenkran, fungerande vatten (förresten så är de 3 lådorna man ser näst-längst-ut från this point of view bara fejk..det är nämligen diskmaskinen!!), fläkt (under kartongen sitter faktiskt hällen), kakel, tapeter, dörrfoder, lister, eluttag....).

Var iväg till Västerås idag, mådde lite bättre (felt a bit under the weather lately). Blev dock inte riktigt som jag hade tänkt. Kom iväg väldigt sent. Ville köpa ett par Jeans storlek större på Tati, men favvo-jeans fanns inte kvar och jag hittade inga andra, så jakten på jeans fortsätter..jag befinner mig verkligen mellan två storlekar. Mina nuvarande jeans är för tajta runt midjan, en storlek större hänger så mycket att det ser ut som om jag har två rumpor :S.
Aja, det blev en sväng på Bauhaus, funderar på att utöver det svarta kaklet som redan är köpt (och förmodligen kaklas på måndag) att ha röd kakel runt dörren upp mot taket istället för att måla vitt. Kolla lite tapeter men fortfarande inte hittat något.

Dessutom blev det en tur på Mediamarkt där jag köpte en lila vattenkokare (OBH-Nordica)
Min nya vattenkokare
Ville ursprungligen köpa en röd i Chili-serien, eftersom jag redan har en brödrost i denna serie och dessutom en röd kaffemaskin. Men när jag såg den här lilla söta så kunde jag inte stå emot, dessutom var den här 200kr billigare. Letade dessutom efter ett våffeljärn i chili-serien men hittade inget :(

Därefter gick jag på Nisses, första gången jag var in där. Det blev en lila badrumsmatta och dessa fina skålar (som jag ursprungligen hade tänkt köpa i lila..men nu fick det bli rosa istället, det är mer jag ändå så...), jag hade tyvärr inte råd med alla storlekar, hoppas att jag får det snart, och att de finns kvar i rosa. De var väldigt dyra, och jag tror att det är samma som jag såg på cervera/duka faktiskt. Köpte även lock till två utav dem. Dessutom fick de bli några plastkorgar (till kryddorna) och en sådan låda för att ha bestick i...

Söta
Köksgrejerna köpte jag med sponsor-pengarna som jag fick av mina snällaste föräldrar. Tack!! Får se om det räcker till ett våffeljärn också :)

Nu på kvällen kopplade jag av till filmen Chain Reaction. Jag har sett klart på Masterchef Australia 2..nu blir det väl att kolla lite tennis snart.

I förrgår fick jag världens mest underbara surprise med posten:

Zweiohrküken
Filmen Zweiohrküken, skickad av mina föräldrar. Som jag har längtat efter den filmen! Den var superduperbra ju!. Vilken underbar överraskning det var, blev hur glad som helst! Tack

Nu ska jag koppla av lite till Livingston och låten Broken i väntan på Feddo. Imorgon skall det skrivas tenta vetja..

Inga kommentarer: