måndag 27 september 2010

Somliga straffas

på en gång. Jag borde nog inte ha gnällt över motgångar i torsdags ty jag straffades med detsamma med ÄNNU FLER motgångar.
Anyway, ska hålla det kort då det gör satans ont att stirra på dataskärmen. Kommer nog att vara ännu tystare här framöver. Jag har åkt på en hemsk och allvarlig ögon-inflammation. Det började natten från fredag till lördag, men var hanterbart då..även under lördagen gick det hyfsat men på kvällen när jag skulle sova då började det på allvar. Det slutade med att grät, skrek och vred mig hela natten. Stackars grannar. Jag hade så ont att jag hade riktiga smärtattacker..där jag vred och slog mig själv, nästan som out-of-body upplevelser. Trots flera samtal till akuten (eller vem det nu är man ringer till) så tyckte de inte att jag behövde åka in. När det efter två timmars sömn på söndag-förmiddag fortfarande inte hade blivit bättre, utan värre, så fick jag åka in till akademiska sjukhuset i Uppsala. Har fått bedövning i ögat, antibiotika osv.
Var dit igen i morse och läkaren var inte glad, det har blivit värre. Nu ska jag dit igen senast på fredag tidigare om det blir ännu värre. Just nu är ögat bedövat och pupillen förlamat därför orkar jag just nu sitta här och skriva.
Kan säga att det är urtråkigt, kan varken sova pga värken eller läsa/kolla på tv. Det finns ingenting att göra och det är urtråkigt. Kan bara ligga här och få ångest över allt obligatoriskt jag missar i skolan och tentan som jag inte kan skriva :( Ingen aning vad jag ska göra. Dessutom så oroar jag mig över vad som ska hända om det INTE blir bättre och hur det blir nästa vecka. Kan ju inte vara borta från praktiken så mycket. Och linserna får jag inte heller ha i...mina glasögon har en mycket sämre styrka än linserna, då de är gamla..så jag är basically blind på det friska ögat också...not good.

Önskar er alla en bra vecka!

Inga kommentarer: