fredag 3 september 2010

Köket Del 1

Eller nja, egentligen är det ju köket del 17'386'498'236 eller ? =). Hursomhelst, det finns i skrivande stund lite fler grejer i köket än vad det har gjort på länge. Det finns en kombinerad kyl o frys, en ugn och en mikrovågsugn och en diskmaskin!!!!! samt några skåp utan luckor.
Det är en hel del kvar att göra, flera oförutsedda problem har uppstått och jag har ingen aning än hur de ska åtgärdas om det ens går, vilket känns lite sådär just nu. Anyway, tänkte göra en lista på vad som behöver köpas nu framöver, så att jag får det out of my mind så att jag kan koncentrera mig på annat, har nämligen en hel del att göra idag (mest skolgrejer, så blir det när man läser två kurser samtidigt).

Glas:
Jag har: - Whiskyglas, Snapsglas, Cola-glas samt några rosa fina glas, Vinglas
Behöver: - Normala dricksglas.

Porslin:
Jag har: - Nästan ingenting. Fyra tallrikar (stora och små), några skålar för soppa eller frukostmüsli
Behöver: - Förmodligen en hel service :S :S :S


Kastruller:
Jag har: - En liten kastrull
Behöver: - En stor kastrull, samt stekpanna, wokpanna, grytor ... (mer?)

Annat:
Jag har:  - En Smörgåsgrill, en Kaffemaskin, en Blender (i rosa), en Elvisp, en Fondue, en Raclettgrill,
                en Brödrost (röd), en Äggkokare
Behöver: - En Vattenkokare, olika skålar (små, stora, att ha mat i, laga mat med osv),
                 en massa olika redskap som vitlökspress och olika slevar och allt annat man lär behöva, hjälp!
                 skärbräda, köksvåg (?), ugnsformer, ...och mycket mycket mer som jag antingen har glömt bort
                 eller inte ens vet att man behöver i ett kök!!

Vill ha: - Kitchen-aid, våffeljärn, stavmixer

Nu behöver jag bara tid, men framförallt PENGAR!!!

Nej, åter till plugget nu....Heldag i skolan imorron...:( :( :(

Inga kommentarer: