onsdag 1 september 2010

Ibland kan man ju undra...

Om det verkligen är bibliotekarie som jag ska bli...

Sitter på bussen hem, blev tvungen att åka hem efter basgrupparbete inför seminariet, vilket känns inte så bra.
Anyway, det är det här med kurslitteraturen. Jag var inte så orolig, även fast den är svår att få tag på. Dyr att köpa ( ca 500kr/bok) och alltid utlånad på bibliotekerna. Men hursomhelst, jag var inte orolig, det brukar alltid lösa sig på nåt sätt. Antingen har man nån liknande bok sedan tidigare, läsa en del på google books samt låna/ byta böcker bland kurskompisarna. Så jag hade inte en tanke på att kolla om de fanns på det lilla kommunbiblioteket där jag bor. En dålig bibliotekarie kommer jag att bli. Igår, sent, så slog mig denna tanke och jag hittade 3 utav 5 böcker där. Bra va? Sedan att jag inte fattade hur det nya maskinerna till utlåning fungerar är en helt annan historia.... Tsts.
Nä, det är nog forskning jag borde syssla med..

Inga kommentarer: