söndag 23 maj 2010

1 vecka, 2 dagar typ

Om en vecka och två dagar är det sommarlov. Och inte vilket sommarlov som helst, nej, ett sommarlov som är minst 3 månader långt! Jag har inte varit ledig under en så lång tid sedan..hmm..låt mig fundera...tror faktiskt att det aldrig har hänt. Jag har jobbat under varje sommar sedan 2001. Säg nu inte inte det ni tänkte säga! Sommar 2001 bodde jag faktiskt fortfarande i ett land där man bara har 5 veckor sommarlov. Japp, ni hörde rätt 5 veckor! på dessa 5 veckor tillbringade jag runt 3 veckor i Nordtyskland..nära min farmor. På en Campingplats. Där jag hela tiden lånade min syrras mini-gameboy och spelade V-Racing eller vad det nu hette. Lånade är nog fel ord. Hyrde! Jag fick betala i godis eller pengar för att låna/hyra den i en halvtimme.  Kommer ihåg att campingägarnas son hette Malte, vi var båda 'kära' i honom..haha:) Det var dessutom sista sommaren som min syrra var frisk. Sista sommaren som jag fick träffa farmor. Min syrra stannade en hel dag hos henne och tog hand om henne, medan jag, mamma och pappa åkte en dag till Hamburg. Där tillbringade jag hela dagen med Lisa och Christine som tågluffade genom hela Europa. Minns att vi gick i en affär med en massa Sagan om Ringen grejer, där vi köpte present till Moritz..killen som fick mig hooked på boken/böckerna och sedan filmen. Ååh, så länge sen det är. Samma sommar blev jag ihop med H. killen jag var kär i sedan jag var 11 år..han gjorde lumpen då..samma sommar flyttade jag till Sverige, för ett år i alla fall. H. var inte glad. Inte jag heller. Tonårskärlek (fast han var ju redan 20 då)..*suck*!! Att jag fortfarande skulle vara kvar här efter 9 år var det väl ingen som trodde...minst av allt jag...

Anyway..bara 1 vecka och 2 dagar kvar, sedan är det sommarlov. Det är mycket jag ser fram emot den här  sommaren. Förhoppningsvis många varma dagar, där man kan sola på balkongen, bada i Bresse på kvällarna, fotbollsvm som för min del börjar den 13 juni..30-års kalas hos självaste Peppe, min underbara granne i huset på andra sidan gatan...ser jag otroligt fram emot! Njuta av ledigheten, äntligen ha tid att städa och rensa heeeeela lägenheten...kanske ha någon form av bok-loppis, då jag inte har tillräckligt med plats för alla böcker..eller så kanske jag börjar med någon form av bok-utlåning...hmmm. På tisdag kommer köksgubben, men förmodligen blir det inte ett nytt kök förens i september :(. Läsa massvis. Åka hem, äntligen få se min bästis nya lägenhet samt träffa hennes kille..yay :)..Plus, sommarens höjdpunkt, åka till Gran Canaria, bada i havet och ha trevliga och underbara stunder med min familj...Hela familjen..bror, syster och jag på samma plats..för första gången sedan 2 april 2000...feels like a lifetime!..Kameran är laddad.

Inga kommentarer: