torsdag 13 maj 2010

Stockholm - Inte som planerat

Idag är det tråktorsdag, regnigt väder och ingen motivation att varken promenera eller äta nyttigt. Ska i och för sig på bio ikväll..och strax åka handla..så man kommer ut ur lägenheten en stund i alla fall.

Igår så var jag, som jag redan har babblat om, i Stockholm. Efter praktikpratet som jag tyckte gick bra och var väldigt intressant så satte jag mig på min favorit plats i huvudbyggnaden och läste tidningen och åt lunch. Jag var där i nästan 3 timmar och ingen störde mig. Jag saknar verkligen att plugga på Södertörn. Jag trivs så bra där. Den fina byggnaden, det moderna, det tvärvetenskapliga, de trevliga människorna osv...

Jag hade tänkt åka in till Stockholm runt 2-taget, men det blev inte så. När jag kom ner till stationen satt det ingen i båset för att stämpla min remsa. Istället för att stå att man ska komma ihåg tiden och åka i alla fall så stod det att man ska lösa biljett i automaten eller sms-biljett. Hallåå - seriously? Då har man gått och köpt en remsa för dyra pengar och så ska man köpa en biljett för överpris till? Nähää. Så jag satte mig på en bänk i närheten och väntade tills någon kom. Det tog runt 40 minuter, sen fick jag min stämpel och fick vänta en 10 minuter på nästa pendel...dumma SL!

Allt detta ledde till att jag inte hade så mycket tid över i city, så jag gick till akademibokhandeln - köpte två böcker och sedan gick jag vidare till gallerian. På JC där hade de inte tröjan jag ville köpa, så nu har jag fortfarande ingen outfit tills på lördag. Menmen, bjuder man in med så short-notice så får man inte förvänta sig något heller. Ska väl bara ha Jeans och en vanlig t-tröja på mig..så det så.

Jag blev ganska trött efter ett tag, så jag satte mig på bänk inne på gallerian och väntade på att H. skulle höra av sig. Men jag fick inte sitta där länge..nähää. Det kom en dryg ung kille som sa "TJA!!!!HEEJJJJ" och nästan satte sig i mitt knä. När jag inte reagerade  så skrek han ännu en gång "TJAAA" i mitt öra. Jag sa nåt dumt på schweiziska till honom och gick därifrån. Ganska tragiskt att gå runt helt däckad i ett shoppingcenter mitt på eftermiddagen.
Några timmar senare så satt  H. och jag inne på gallerian och då kom han igen. Den här gången sa han inte bara "TJAAA" och "HEEJJ" utan även "Ni är de snyggaste tjejerna jag någonsin sett. Seriöst. Ni är såååå snygga! Hur gamla är ni?15..16..?" Vi reste oss och gick därifrån. Vet inte om jag ska känna mig smickrad eller om jag ska ta illa upp...med tanke på att jag är 25 och H. är två år äldre...hmmmm.

Anyway. H. och jag träffades inne i city, köpte glass och dricka och satte oss i kungsan för trevliga samtal....fram tills det blev för kyligt och vi satte oss inne i gallerian.

Vi måste absolut ses oftare!!

Inga kommentarer: