onsdag 5 maj 2010

Trallalala

Jahap...flumflum

Studiebesöket i dag blev inställt, så jag sköt upp fikat med H och besöket på Akademibokhandeln och stannade hemma idag. Hemma = duktig = plugg. Eller hur det nu var.
Hursomhelst så gick jag faktiskt upp kl.8 och var duktig. Förvånande va :P ! Jag skrev lite på domänanalysen vi ska göra...nu är texten inskickad och istället för att plugga till EDH-tentan på fredag så har jag fastnat på ett blogginlägg med alla dess kommentarer om fanfic- vara eller icke vara. Det dumma är att jag tydligen inte har någon åsikt. Förvånande det också? Japp, blev själv förvånad...

Se upp för viktgnäll: !! Varning!!
Jag lyckades tydligen gå upp 2 kilo, 2000 gram från lördag förmiddag till måndag förmiddag. Hur gick det till? Ingen aning! Jag har varit snäll hela helgen ju. Varken ätit eller druckit mer än vanligt och motionerat som vanligt. Någonting är knäppt. Sedan i måndags har jag rejäla smärtor i mina "sidor" som jag brukar kalla dem. Det är det som hänger över när jag har på mig Jeans. Andra kanske kallar det för love-handles, eller bilringar. Men det gör inte jag. Min mage är platt..inget fett på ryggen heller...det sitter bara på sidorna och det gör förfärligt ont. Fett ska väl inte göra ont?
Anyway, jag har för första gången lyckats med någonting jag har aldrig lyckats med förut. Stor eloge till mig! Yay! Jag har inte ätit chips eller godis i måndags, igår och jag har inga planer på att göra det idag. Den som känner mig vet att det är stort..haha. Det har nog inte gått en enda dag i mitt liv då jag inte har ätit någonting onyttigt.
Ett exempel. Sommar 2008 slog jag ett vad med en kompis, jag skulle få 20kr för varje dag där jag varken åt chips eller godis. 5 kr de dagar jag bara åt antingen chips eller godis. Jag tror jag lyckades tjäna 10 kr. på en månad. Och jag var pank! Behövde verkligen pengara.
Jag har motionerat som vanligt. Hittills har det inte gett någon effekt.


Förresten, sa jag att jag hade klarat förra kursen? Den med det dumma långa PMet? Jag gjorde det. Är helt förvånad igen!

Inga kommentarer: