torsdag 6 maj 2010

Not My Day

Inte riktigt min dag idag. Först så vaknade jag kl. 4.30 av att jag mådde illa, yrade lite runt i lägenheten men lyckades somna om sedan. Det slutade med att jag försov mig, inte hann göra allt jag ville göra före skolan och fick springa till bussen.
Efter handledningen så gick jag ner på stan, behövde en hel del grejer på apoteket och jag hade ungefär 35 minuter innan nästa buss. Men det jag letade efter på apoteket var slut. På bussen hem höll jag på att bråka med mig själv om jag skulle åka två hållplatser längre och gå på apoteket där eller om jag skulle hem direkt och äta (det var trots allt efter tolv). Jag bestämde mig för det första alternativet. På apoteket här, som jag förövrigt tycker är mycket finare, så hittade jag allt jag ville ha och lite till, ställde mig i kassan och skulle betala. Det gick inte. De har bytt kortterminal för två veckor sedan och nu börjar hela grejen med mitt kort från början igen. Vid de vanliga kortterminaler med chip så brukar det inte fungera med kod, så de får jag signera istället. Men på den här så gick det inte ens att välja. Ingenting hände. Och vi försökte flera gånger. Nada. Ååååh, så arg jag blev!
Fick gå därifrån utan att ha köpt någonting, 25 minuters promenad hem - hungrig som bara den! :(
Nu får jag väl höra av mig till banken hemma igen, orka! Det kommer hursomhelst ta en hel del tid att få hem ett nytt kort (om de nu kan göra något åt det här...usch)...synd.

Jag är inne på min fjärde dag utan godis och chips ( det blev dock pytte lite honung i mjölken igår)..hade planerat att äta en Magnum-glass till Top Model idag..men det ser ut som om det inte blir något Top Model för mig idag...så, nu ska jag se om jag klarar mig utan godis (chips är inga problem) fram tills imorgon kväll...Wish me luck :)

Så, sist med inte minst

Grattis Mamma och Pappa på födelsedagen!!
Hipp hipp hurraaa!

Inga kommentarer: