lördag 8 maj 2010

Note to myself...

...att konstant uppdatera 'Mina studieresultat' sidan hjälper inte! Det åstadkommer inte ett godkänd i fredagens tenta. Som jag fick en total blackout på. Den släppte under sista halvtimmen, lyckades gå tillbaka till de första frågorna och rätta till felen (hoppas jag) men hann inte gå igenom allt, dumt nog. Dessutom så var det en väldigt *läskig' händelse som utspelades under tentan som gjorde att fokusen förflyttades och koncentrationen släppte.

...att vara sjukligt avundsjuk på en av mina kurskompisar (japp, fel ord, en som läser samma kurs som mig och därmed ingår i min klass..) hjälper inte, det är osunt och dumt. Därav ''sjukligt'. Varför tillåter man sig själv att ens bli avundsjuk? Ska genast sluta upp med det!

...att bli irriterad på böcker är inte så hälsosamt heller. I alla fall inte om man ältar det, ej släpper det! Det är bara att lägga undan boken och börja på en ny!! Det är faktiskt två saker som jag inte tycker om i böcker. (Det finns säkert en hel del fler!!!!!!) . För det första så är det den totala förutsägbarheten! Jag har ingenting emot att veta från början att hon skall bli ihop med han, men jag tycker inte om det när det är för obvious, när det är gjort på ett sätt att det inte finns någon annan möjlighet, dum determinismus me not like! För det andra så är det när hon totalt förändrar sitt utseende, det vill säga: köper nya kläder och plötsligt är hon snygg och sexig, och inte nog med det, det ska vara pedikyr och klippning och inte vet jag vad allt. Vad var det för fel med henne från början? Personligheten har det ju inte jobbats på! Det är inte ett steg i någon form av självutveckling och självförverkligande. Utan det är bara för han är hunk, snygg och gudomlig och då måste hon ju också vara det. Boken bara börjas med att hon klär sig konservativt, och inte bryr sig om sitt utseende så att jag ska kunna identifiera mig med henne, känna igen mig och tycka om henne. Nähä..funkar inte för mig..sådana böcker kastas ut genom fönstret omedelbart!

...att jag kommer att vara i Schweiz när tredje delen av Twilight går upp på bio. Måste omedelbart explore my possibilities....får se om jag ska tvinga min killkompis, min syrra eller min mamma att gå på bio med mig...å andra sidan så vill jag faktiskt inte se den egentligen. Tyckte absolut inte om tvåan..och jag har inte lyckats läsa/lyssna (på) eclipse heller.

...att ha koll på sina pengar är en bra sak. Tyvärr så har jag inte det. Det har blivit alldeles för många beställningar och liknande på nätet och jag har noll koll hur det ser ut just nu. Lyxfällan någon?

Inga kommentarer: