lördag 8 maj 2010

Rain

Jag gillar ordet 'Rain'..älskar det faktiskt. Nästan så att jag får fjärilar i magen. Knäppis mig.
Det regnar. Jag gillar regn, egentligen. Tycker att det är mysigt, får en känsla av trygghet, hur knäppt det än är. Gillar när det verkligen spöregnar, kraftigt och stora droppar. Älskar åskväder. Älskar det dramatiska, doften av regndroppar på asfalten, ljudet av vinden i träden, taken, gräset.

Regn, ljudet av regn associerar jag till mitt rum hemma (som jag inte får bo i den här sommaren då min pappa har tagit över det, han har sin dator där inne, tänk om jag sover lite längre på helgen och han vill sitta vid sin dator, så jag kommer att få sova i ett annat rum, elakt ju!), jag bodde länge själv på övervåningen, jag hade ett takfönster i mitt rum, regnet hördes alltid och aldrig sov jag bättre än när det regnade. Regn, dånandet av regn kopplas även till husvagnssemester...ååå så mysigt!

Regn kan dock vara frustrerande också, framförallt när man vill gå ut och vara duktig och promenera. Men idag så älskar jag det (har ju ändå vilodag)

Idag fick jag äntligen hem DN..vet att jag har skrivit om det förut. Att jag kände mig vuxen som abonnerade på den...men det blev aldrig av. Det fungerade visst inte. Det har varit så stressigt under hela april att jag aldrig gjorde något åt det. Men i onsdag så tog jag nya tag. Och idag så kom den. Vet inte än hur den skall betalas då jag inte har något konto med pengar här i Sverige..men det löser sig nog. Hoppas jag..haha.

Var på stan idag (det regnade inte då, så det blev en fin promenix). Lyckades köpa grejerna på apoteket, någon snäll fixade kontanter åt mig :). Var på JC också för att jag ville införskaffa ett fint linne som jag hade sett på JC i Uppsala i torsdags, eftersom jag tydligen ska på födelsedagsfest på lördag och jag tyckte att den passade perfekt till detta. Men de hade inte den inne här i stan. *#¤#"**/&%¤!!!
Köpte sedan jordgubbar utanför Coop och två Pepsi med den nya smaken som jag kallar för Bubbblubb som jag gillar väldigt mycket och får mig att längta efter min favvo-läsk Cola Lime (som förhoppningsvis finns kvar på Gran Canaria!)

På eftermiddagen satt jag i sängen, läste DN, löste korsord, drack kaffe och lyssnade på det mysiga regnet. Nu funderar jag på om jag ska läsa, städa mitt rum eller kolla på Time Travellers Wife.

Igår kväll var jag på bio. Iron Man 2. Var mysigt, satt längst bak i den stooora salen, raden framför var tom..Me love. Skrattade mycket, förvånades över hur lik Robert Downey Junior är Dustin Hoffman och blev ännu mer *kär* och så avundsjuk att det gör ont i/på Scarlett Johansson...hon är perfekt helt enkelt.

På torsdag skall det ses Robin Hood, onsdagen därpå Prince of Persia...me längtar!


--Vikten---
Har inte mycket att säga om den. Har fortfarande inte ätit chips. Har dock ätit godis på bion igår, och till film idag. Har varken gått ner eller gått upp i vikt, trots rejäl nedskärning i 'dåligt' kalorieintag hela veckan. Idag är det ätardag, imorgon skall det levas nyttigt igen. That's life...

PS: För att förtydliga en grej från mitt förra inlägg...Ja, mina föräldrar fyller år på samma dag..det var inte jag som snurrade till nåt!

Inga kommentarer: