lördag 26 februari 2011

bilder

Igår så åkte vi till St.Gallen och kollade på det äldsta biblioteket i Schweiz. På vägen dit så såg vi den här roliga bilen:

Påskharen är tidig i år :)

Väl där gick vi till det f.d. kloster för att besiktiga biblioteket. Vi fick ta på oss de här: med skorna på, det blev väldigt komiskt när vi försökte glida runt på biblioteksgolvet, en gratis städning fick de i alla fall :)











Biblioteket var fint, men mindre än jag trodde. Dock väldigt intressant, helt otroligt hur mycket historia det finns samlat på ett enda ställe :)

Sedan gick vi runt lite i staden, det var dock kallt, regnigt och väldigt omysigt, vi hade aldrig varit där tidigare och visste inte riktigt var saker och ting fanns. Vi var hungriga och frös och bestämde oss då att åka till ett köpcenter vi såg från motorvägen, där det fanns Ikea...dit gick vi för att äta lunch (mina föräldrar älskar att äta där..jag tycker nog att det är mindre kul). I lilla affären som kommer efter kassan så köpte vi även fyra små prinsesstårtor (finns ej att köpa här annars, eller så kallas den för Sverigetårta och smakar inte likadant)...





Efter det så gick vi lite runt i själva köpcentret också, jag hittade en ONLY affär, där de hade mina Jeans!!!! Mina älskade favorit jeans som jag inte hittar i Sverige längre! Jag köpte en storlek större (då jag fortfarande inte har gått ned något, snarare upp) och nu har jag äntligen jeans igen som jag kan ha...Yay :)

Vi kom hem väldigt sent och jag slocknade nästan precis...sov länge, kände/känner mig lite smått förkyld ;/. Idag så tog vi det lugnt, åkte till en möbelaffär i närheten, där jag valde några födelsedagspresenter, visar bild(er) senare (jag ska få de på onsdag:P )...nu ikväll så åt vi mysig kvällsmat med lite rödvin...

Jag har även beställt en Amazon kindle idag, och den ska vara framme i Sverige på onsdag...dumt bara att jag inte är där då :(.

Nu ska jag se vad kvällen för med sig...läsa lite kanske...imorgon så kommer min gudfar på besök....
Jag har, konstigt nog, rejäl hemlängtan till Sverige...Saknar!

Inga kommentarer: