tisdag 8 februari 2011

I Heart ... # 8

Jag har börjat tröttna på det här...rejält!

♥Surprise♥

Överraskningar. Jag är inte så mycket för sådana. Jag är ingen spontan människa. Absolut inte. Jag gillar att planera, och går saker och ting inte enligt mina planer då blir jag sur och jobbig. *skäms*. Därav är överraskningar inte alltid en så bra idé. Jag är totalt emot stora överraskningar, såsom *hoppa-fram-ur-garderoben-surprise-vi-är-här-för-att-fira-din-födelsedag* eller liknande (typ om någon bara stod utanför dörren och har rest långt för att hälsa på och jag har fulpyjamas på mig och otvättat/oborstat hår....not nice). Andra *överraskningar* jag inte gillar är när folk planerar stora saker inför födelsedag/jul/andra-viktiga-tillfällen och hintar om det, man blir ALLTID besviken, alltid.

Oj, vad bitter jag låter. :/. Jag är faktiskt någon som kan hitta glädje i små saker, i vardagliga ting. Känslan att få somna om när man vaknar på morgonkvisten, doften av regn på asfalten en varm sommardag, de första tonerna/noterna i min favoritlåt, doften på mitt favorit hårschampo, ett sms mitt i natten av någon som tycker om en, doften av nybryggt kaffe, se mina böcker stå i bokhyllan, osv. det är små saker som gör mig lyckliga..
Därav är det de små överraskningarna som jag gillar bäst :


Igår så fick jag dessa två godispåsar. Vem behöver Alla-Hjärtans dag eller dumma födelsedagar när man kan känna sig så glad och omtyckt av att få två små godispåsar bara för att?

Inga kommentarer: