tisdag 1 februari 2011

I Heart ... #1

Hej gott folk,

det har tydligen blivit februari. Hjälp. Vad ska man med februari till liksom, dessutom så är det nu bara 11 månader kvar till nästa år, hur kan tiden gå så himla fort?

Jag har hört att februari ska vara *kärlekens*-månad, jaha? Hur då? Ja, för att det är 'Alla-Hjärtans-Dag' snart, så det är en <3 - månad. Nu är det så att jag aldrig har firat denna fåniga dag och aldrig kommer att göra det heller, men jag behövde en utmaning. Så utöver 'vanliga' blogginlägg (så få som de är, det händer ju ingenting här) så tänkte jag att jag varje dag ska göra ett töntigt, högstadiekatigt fånigt inlägg med: I heart..., eller snarare 'min favorit...'...jag har ingen plan för detta, mina idéer tar nog slut efter: min favvis färg, min favvo musik..favvo mat...haha...så jag ger nog upp det här igen om några dagar (förslag är förstås välkomna..haha).

Så, idag så börjar jag med det absolut enklaste: Min favorit skådespelare!

I Heart Sean Bean (visst hade det varit fint om jag hade någon sorts 'hjärta' ikon?, aja struntsamma).


 Min favoritskådis är alltså Sean Bean. Varför just han då? Ja, främst så är det rösten, hans Sheffield/Nordengelska dialekt. I can't help it liksom, jag smälter när jag hör honom. Och trots att han börjar bli ganska gammal så öööh, är han fortfarande sexig :P...Han är en duktig skådis också, han dör iofs alltid i filmerna, but who cares :)

Snart så har nya HBO-serien 'Game of Thrones' premiär (på hans födelsedag dessutom) och jag orkar knappt vänta. Har köpt boken och ska börja läsa den inom kort, japp, jag är en nörd!

Min Boromir (Sean Bean) figur, med hans (mini) stad Minas Tirith och jätten Gollum (haha)

Jag har en ny lek, jag ställer Bobblehead Boromir en fråga, rör hans huvud, och konstigt nog så svarar han ALLTID ja..hehe
Japp, that's it, Bean, the lean mean killing machine.....
Får väl se vad jag hittar på för I Heart... imorgon.

Inga kommentarer: