söndag 20 februari 2011

Söndag

Det är söndag. Det regnar. Älskar ljudet av regnprasslet mot takfönstret. Det är mysigt. Jag har saknat det. En perfekt dag för att vara hemma, plugga lite, läsa mycket och kolla på en mysig film. Dricka te, äta choklad och ikväll blir det Fondue-mys. Jag älskar sådana söndagar!

Sitter i sängen just nu, med laptopen i knät (på en laptopsbricka som köptes på Ikea strax efter landningen i onsdags :P). Tittar ut genom fönstret, ser stora granen som är nämnt efter min farmor (hon planterade den). Saknar henne. Regnet strilar ner. Jag har precis börjat ordna allt mitt plugg-material och ska strax ner och äta lunch.

I torsdags var jag på stan och köpte lite kollegieblock, bokmärken och annat som underlättar plugget. Visst är de fina? Man känner riktigt viljan att plugga när man har sådan vacker hjälp :P


Igår hos mormor fick jag min första födelsedagspresent.....nyfiken ju!


Jag har dessutom kommit fram till vad jag önskar mig :P...
Nämligen en rosa Sony e-Reader!..så det så :P..

Ha en trevlig söndag (i kylan )

Inga kommentarer: