tisdag 22 februari 2011

Blablablä

Det var gott med Fondue i söndags :)
Igår satt jag i gästrummet hela dagen, pluggade en hel del, började få lite smått panik då jag inte har någon aning hur jag ska hinna klart och vad jag ska skriva, alldeles för mycket information samtidigt alldeles för lite information också. På kvällen kom en musiklärare (tvärflöjt) på besök (han jobbar på mammas skola) åt kvällsmat med oss och berättade roliga historier.
Nu har jag precis kommit tillbaka från en promenix till närmaste affär (ca 15 minuter) där jag köpte en stoooooor påse Paprika chips..hehe.

Ikväll så är vi bjudna på middag hos grannarna. Det ser jag fram emot. De var mina *Ersatz*-föräldrar när jag var yngre och mamma jobbade och inte hade hunnit hem när jag kom hem från skolan då var jag alltid hos grannen. Under många många år hängde jag med sonen på min fritid (han är 6 år äldre), jag följde honom och hans kompisar överallt, som en liten hund.


Nu ska jag försöka plugga lite till - wish me luck :P

Jag har kommit på en till sak jag önskar mig på födelsedagen (inte långt kvar nu...hjäääääääälp). Jag älskar böcker, inte bara innehållet utan även utsidan (japp - call me shallow), jag får lyckorus av att se bokhyllor (mina egna och andras). Jag har läst många klassiker i min tid. Lånat på bibblan, läst i skolan, osv. men jag äger nästan ingen. Och de få jag har är fuuuula. Så, jag ska bli bättre på att bygga upp min samling och har bestämt mig för de här:
Det är Penguin Classics - där finns bland annat Jane Austen, Louisa May Alcott, Charles Dickens, Elizabeth Gaskell, Homer, Charlotte Brontë, Shakespeare,....Visst är de fina...Jag hade tänkt att jag börjar med en och utökar sedan....

Till sist, ännu ett gammalt kort, på mig och min bror...som jag har hittat precis...

Inga kommentarer: