torsdag 3 februari 2011

I Heart ...# 3

Dagens töntigaste inlägg is brought to you by The Tönt!

Dagens favorit --> Snacks!

Varför kan det här inte vara enkelt liksom? Varför kan jag inte ha en grej jag gillar mest and that's it? Varför måste jag vara så velig? Aaaargh.


I Heart (Zweifel) Paprika Chips!

Paprika Chips
MEN, det finns inga Paprika Chips i Sverige! Nejnej, kom inte nu och säg: men det finns ju Paprika Chips på Lidl eller EuroShopper Paprika Chips. Nej, nej, nej, det är INTE Paprika Chips. För något som varken svenska eller tyska produktutvecklare whatever de kallas har fattat är att Paprika i Schweiz inte givetvis är Paprika i Tyskland eller Sverige. Kan ni inte lära er språket, och då menar jag språket med alla nyanser och tolkningar osv?
Kolla noga nu på förpackningarna, ser ni skillnaden? Den där grönsaken på Lay's Paprika Chips påse kallas i Schweiz för Peperoni. Nuff said

Så, istället för Paprika Chips så har jag två alternativ till favorit snacks här i Sverige. Det ena är Criss Cut's Strips som jag doppar i dipp som består av alla starka såser jag kan hitta (t.ex Tiger Sauce, Tabasco, Pepper Sauce, Hot Chilli...) plus en massa starka kryddor (såsom CayennePeppar) blandat med Yoghurt.
Criss Cuts

Snack Alternativ 2 är smördegssnacks jag bakar själv, jag brukar göra lite olika, min nyaste favorit är smördeg, yoghurt, kalkonpålägg och skivad mager ost. Mmh så gott!

Så, nu blev jag hungrig....

Inga kommentarer: