fredag 11 februari 2011

I Heart ... # 11

Jag vet inte riktigt om jag kommer att fortsätta med det här så länge till, försöker hålla ut till måndag i alla fall. Jag är lite nere idag, vet inte riktigt varför. Å ena sidan så känner jag en stor tomhet inom mig efter att ha läst ut sista boken i #Fever-serien av Karen Marie Moning. Å andra sidan så påverkar mig snön ganska mycket och jag sov dåligt, mardrömmar, och så känns det dumt att jag egentligen skulle behöva åka en sväng till Västerås för att köpa en datorväska (eftersom jag har bestämt mig att jag ska ta med min stora laptop istället för min netbook - då jag trots allt måste skriva uppsats, om än utomlands). Men det ser just nu inte ut som om jag kommer att komma iväg - dum snö, dum snö! Sedan så är jag förstås lite orolig för resan nästa vecka också, det ska ju tydligen komma ännu mera snö....och så är det hela grejen med mitt pass/ID-kort också. Och så är det en tredje känsla också, som jag inte riktigt vet var den kommer ifrån, men den får mig att känna mig väldigt lågmäld iaf.. Jag ska ännu en gång ta ett lätt tema idag, hade egentligen planerat skriva om *literary crushes* igår, som jag nu ville ta idag istället, men det får vänta, kanske imorgon...

♥ Favorit Mat ♥
Min favorit maträtt är Mammas Lasagne, men nu är det så att mamma inte precis bor i närheten, därav kan jag bara äta det en gång/år om jag har tur.


Min andra favorit maträtt är Fondue. Det är något jag kan göra även här i Sverige. Även fast det har inte blivit av på sistone, då jag inte har lyckats hitta en sån där grej som man tänder som värmer 'caquelon' underifrån, i ett rechaud. Så här ser det ut:
Om någon vet var man köper något sådant här i Sverige så är jag förstås väldigt tacksam!

Jag älskar Fondue, främst det som innehåller en massa vin (och det finns en jätte rolig gammal schweizisk film där det ingår att äta Fondue med väääldigt mycket vin om man vill bli en schweizare..hehe).

Nu blev jag sugen, bra att jag åker hem snart så att jag får äta båda mina favoriträtter!

Fondue in the old kitchen

Inga kommentarer: