onsdag 2 februari 2011

I Heart ...# 2

Dagens töntigaste inlägg....

Jag har under den senaste timmen försökt skapa en <3 ikon, har inte lyckats riktigt ännu. Jag och datorer, vi är inte alltid bästa vänner!


Hursomhelst så är dagens ämne --> min favoritfärg! Haha

De som känner mig skulle svara rosa. Visst, jag gillar rosa. Men helt så enkelt är det inte. Jag gillar rosa när det handlar om inredning, eller nja, främst om prylar. Gillar att ha rosa prylar. Det där med rosa kom typ som en motreaktion mot min syster. Jag har aldrig varit en tjejig-tjej. Aldrig varit en *rosa*-tjej. Jag umgicks med killar, jag läste fantasy, lyssnade på hårdrock, älskade gå på action-filmer, var/är en Bond-nörd, och var bäst i klassen på kemi. Jag har aldrig intresserad mig för smink, shopping, haft sleep-overs, eller tittat på Beverly Hills eller vad tjejer för sisådär 10-15 år sedan gjorde. Nope, not me. Anyway, det där med rosa kom år 2002. Det svåraste året i mitt liv hittills. På något sätt ville jag distansera mig och färgen rosa passade perfekt som det. Den perfekta motsatsen till svart (och rött). Svårt att förklara det där. Men that's it. Nu på senare tid, när ursprungs-anledning har bleknat något, har försvunnit lite, så tycker jag mest att det är kul. När alla tjejer och kvinnor ska vara så politiskt korrekta och rata allt som är rosa, pink, girly - främst i mitt hemland, då tycker jag att det är kul att gå runt med rosa skor..haha.

Anyway, annars så är jag ett stort fan av lila/violett och rött, helst i kombination med varandra, jag älskar att inreda färgglatt ...


Klädmässigt så gillar jag kombinationen mörkblått - brunt (alla nyanser av brun, jag älskar färgen brun :P)..

Sist men inte minst så är gillar jag även alla gråskalor. Helst i tavlor/bilder. Jag har alltid älskat att rita, bara med blyerts, älskat hur man kan göra olika skuggor beroende vilken teknik man använder, hur man kan framkalla dramatik..osv. Idag så ritar jag inte lika mycket som förr, men samma gäller för fotografier, älskar svart-vita kort!







Hm, vad ska jag hitta på imorgon då? Min favorittönt? Meeeeeeeee

Inga kommentarer: