tisdag 10 augusti 2010

En tråkig helg

I fredags var det fint väder. Jag blev rastlös i kroppen och eftersom det såg ut som om det skulle bli en av de sista fina varma kvällarna så tvingade jag T att åka till Bresse med mig. Jag ville bada. Så det så!

Bresse, bild från 2008
Ååh så härligt det var, vi var nästan ensamma. Vattnet var ljuvligt, kändes varmare än havet på Gran Canaria, mildare än saltvatten och klor-poolvatten. Underbart helt enkelt. Mysigt.

I lördags gick jag upp förvånansvärt tidigt, köpte två nya kuddar, veckohandlade, städade, diskade, tvättade, skurade och lagade mat. Tacos à la Queen N. Det vill säga latis-tacos. När jag inte har många gäster eller är inbjuden någonstans, så gillar jag inte att hålla på med en massa olika grönsaker och mjuka/hårda skal (blir bara en massa krångel och mkt disk). Nope. Då blandar jag allt jag gillar i en stekpanna. Köttfärs, stark kryddmix, 1 glas stark sås, 1 lök, 1 burk hackad grön chili. Stekpannan ställs fram på bordet. Blandningen äts med Nachos-chips och lite gräddfil. Därtill blir det Tequila - shotar. Mmh så gott.
Lördagens regnoväder lämpade sig bra för en filmkväll med "The Book of Eli" och "Solomon Kane". Den sistnämnde gillade jag väldigt mycket och hoppas på en sequel!

Söndagen blev en lat sådan. Sova länge, läsa tidning, dricka kaffe, lyssna på musik, baka smördegssnacks och kolla på Gerry Butler filmer.

Igår kväll hälsade jag mina vänner som nyligen har blivit husägare. Det tog minst en timme att kolla in trädgården och alla rum i huset. Det är mycket som behöver fixas, men mysigt är det redan nu. Ser mycket fram emot trevliga stunder och fester där, grillning och kräftskiva.  :)

Inga kommentarer: