fredag 27 augusti 2010

Produktiv dag

Eller, nja, nästan i alla fall :)

Ganska rolig dag jag har haft i alla fall. Vaknade hyfsat tidigt, städade en del i lägenheten, så bra det går. Det står ju lådor (från köket), städgrejer och annat smått och gott överallt och det är svårt att hålla ordning, att hålla rent med alla färgburkar, spackel och penslar. Dessutom så ger det inte så mycket att städa i hallen/köket/vardagsrummet då det blir skitigt på en gång igen (med allt folk som går in och ut med skorna på). Anyway, lite bättre blev det i alla fall, och allt det till den ljuvliga musiken av Counting Crows, borde aldrig ha börjat lyssna på de igen, för det går inte att sluta!!

Runt kvart i tolv så plingade det på dörren, det var postmänniskan, han och jag är snart bästa vänner så ofta som han får plinga på!, och jag fick ett väntat paket från bokus och ett oväntat stort paket från Slovenien med en underbar överraskning i, fyra böcker, alldeles nya, sådana som jag inte hade. Blev alldeles överlycklig och dansade runt i lägenheten. Det är ju faktiskt inte varje dag man får fyra böcker alldeles sådär :). Det visade sig sen att det var en annan bokbloggare (som är lite duktigare än vad jag är, eftersom jag inte lägger ned så mycket tid och pengar på min blogg) som hade skickat böckerna till mig :)

Efter att ha tagit itu med mycket administrativt (det är trots allt två kurser jag ska läsa samtidigt, så jag måste ha koll på tider och kurslitteratur och dylikt) så tog jag mig till sist i kragen och gick ner till stan. Det var ett fiasko, om man får säga så. Det började med att jag skulle klä på mig. Ingen lätt sak efter att ha gått runt i mjukiskläder, sommarbyxor och träningskläder. Det märktes minst sagt att jag har gått upp 4 kilo sedan jag kom tillbaka till Sverige (ingenting jag mår dåligt över, mår faktiskt ganska bra med mig själv just nu även fast mina Jeans inte riktigt är på samma våglängd som jag då..haha), byxorna var alldeles för tajta. Hursomhelst så tog jag mig ner på stan sedan, i det finaste sommarvädret man kan önska sig - härligt, jag hittade dock ingenting  jag var ute efter. Var på Åhléns, Lindex och HM (finns inte mkt mer här). Dock nada. Bestämde mig till slut för ett nödköp på Lindex (ville ju inte gå hem med ingenting). Jag borde ha tänkt efter tidigare. Eftersom Lindex i stort sett är den enda affären som inte har någon kortläsare så kunde jag inte betala så som jag ville. Hade inte tillräckligt med kontanter med mig, och med svenska bankkortet kan jag inte betala då jag inte har ett svenskt leg, tji fick jag :S

Efter en lång promenix i kvällssolen kollade jag lite på Angels & Demons mest för att jag gillar den underbara filmmusiken till och för att de pratar så (lustigt) schweiziska ibland. Dessutom så gör det lite ont i kroppen att inte ha kunna gå på bio på sistone, varken Sorcerers Apprentice, The Expendables (som faktiskt är en skandal, då jag är STORT Stallone fan), Inception eller Knight and Day har jag kunnat se :S :S :S.
Därefter blev det en hel del nostalgi för jag kollade på en hel del gamla musikvideor av Take That (var ju tvungen att kolla upp hur de såg ut då efter att ha kollat in nya 'Comeback Mountain' videon *Shame* med Gary och Robbie) dessutom så blev det Boyzone, Mark Owen (med favvisarna Child, och Clementine) Pet Shop Boys, Queen, Roxette osv.

Nu tänkte jag gå och lägga mig med en bra bok :)

Det blev förresten en lyckad dag idag, köpte några tröjor på rean (Me like), ett par skor på Stadium, några söta plugggrejer på Akademibokhandeln och så klippte jag mig. När jag kom in sa jag att jag inte vilja blondera flera slingor/utväxten, då jag har tappat så ofantligt mycket hår på sistone. Det första hon sa, 'jag ser det'. Ajjj! Aja, hon klippte det slitna, klippte i luggen och tonade håret med en färg lite åt det röda/orangea hållet för att ta bort det gröna från pool/havsbadandet. Ingen av oss blev så där übernöjd, då jag faktiskt inte har såå mycket hår kvar, men färgen blev fint, hoppas att den inte går åt det gröna igen.

Därefter  blev det ett kort besök på Ikea, där stol och arbetsbord inhandlades. Får se hur det blir efter köket är klar.

Före och efter

Inga kommentarer: