onsdag 4 augusti 2010

Knäpp

Ibland så undrar jag om det är jag som är konstig eller är det kanske snarare så att jag jämför mig fel 'norm'?

  • Jag har ingen längtan efter att/vill inte gifta mig. Nu när mina kompisar, vänner, bekanta alla är i typ min ålder går runt i giftastankar eller har (precis) gift sig och jag absolut inte känner som om jag också vill det så undrar jag om det kanske är något fel på mig.
  • Barn? Jag? Nä tack. Den känslan har jag haft länge ( började nog redan som barn...länge sedan är det i alla fall,). När jag får höra barnplaneringar (att man har försökt med ej lyckats, lyckats med tråkig utgång, eller precis har börjat, längtar men ej rätt tillfälle,) så känns det igen som om jag står utanför. Jag har aldrig känt en sådan längtan i min kropp, någonsin. Ibland så blir det svårt för mig att vara empatisk, känna med..lida med när jag inte har någon aning om hur det känns :(
  • Förlovning? Vad ska man med det till?
  • Annat jag inte förstår är till exempel i modesammanhang. Bläddrade precis igenom en tidning där de gick på stan och frågade: vad har du på dig? VARENDA EN hade typ samma kläder på sig, samma stil. Usch vad trist. Vad är  grejen liksom. Varför får man inte sticka ut i Sverige, vara annorlunda? En av mina tyska kompisar som pluggade i Sverige i 8 månader sa en gång till mig:' I Sverige ser alla tjejer likadana ut. Jag längtar hem!.'
  • Aja, nog med det här..vill inte göra folk arg ju :S...
Annars då? Nja, jag mår lite dålig pga av major hairloss, tycker mig se kala ställen lite här och var. Vet inte vad det kan bero på, men har beställt hem priorin nu igen i alla fall, hoppas det hjälper. Annars så vet jag inte. Brist på något? Sjuk på annat sätt? Who knows.

Logistik-problemen kring köket ger mig huvudbry, hoppas allt går att lösa. Har lite roliga saker att se fram emot också.
    - Fika med en kompis jag inte träffat på flera år i helgen
    - Hälsa på kompisar i det nyinflyttade huset
    - Förhoppnings fest nästa helg (om jag kan gå, beror på rivningen :S)
    - Fått hem böcker idag..lycka i hela kroppen.
    - Inte sååå långt kvar tills alla mina favoritserier börjar igen. Fram tills dess så har jag Burn Notice att titta   på, Me Like
    - Vill gå på bio igen, men kan inte bestämma mig mellan "Knight and Day" och " Sorcerers Apprentice".
    - Kanske, kanske Tacos-mys-Tequila i helgen? Någon?!

Inga kommentarer: