måndag 2 augusti 2010

Trött på rubriker

Oj vad segt det går med blogger idag. Har försökt skriva ett nytt inlägg for a while now, men dumma sidan ville inte komma fram. Okej, det kan ha att göra med att min internetmottagning har försämrats en hel del sedan de nya bokhyllorna tog sin plats i vardagsrummet.

Lite updates från igår. Kollade på en av de mera konstiga filmerna jag har sett i mitt liv Feeling Minnesota, åt pizza och godis och somnade därefter i soffan. Japp, jag låg där och sov i nästan 4 timmar. Sömnunderskott någon? Att ha semester är tydligen lika med No Sleep! haha.

Idag så kände jag mig helt handlingsförlamad och omotiverad när jag vaknade. Tystheten, regnet mot fönstret, ensamheten slog till, som en stor smäll i bröstet. Inga gemensamma luncher med familjen, inget småtjafs, inget visslande och inget golv som vibrerar av de dånande rösterna. Nej, jag är ensam igen. Lite då och då hörs tysta steg i lägenheten ovanför, någon som öppnar ingångsporten och gör roliga ljud uppför trappan med blöta skosulor. Förutom det och vattenledningarna som låter ibland är det alldeles tyst i huset. Parkeringen utanför är tom, alla är borta på jobb eller semester.
Det är inte precis så att jag inte har något att göra. Nope, tvärtom. Jag har massor att göra. Det finns fortfarande en hel hög kvar att packa upp. Rensningen i köket borde påbörjas snart då den ska rivas snart. Vill göra en lista på alla köksredskap som skall inhandlas (ingen aning vad man behöver, jag lever ju på mackor, frukt och yoghurt - men mitt mål är ju att börja baka och laga mat lite då och då i nya köket). Uppackningen i badrummet återstår, just nu ligger allt smink, smycken och hårvårdsgrejer kvar i necessären (flera :S). Kläderna vill jag inte ens tänka på. Köpte ju trots allt en hel del nytt ( 8 nya tröjor, 1 jeanskjol, 1 par jeans, 3 par skor) och i mitt rum ligger det fortfarande ett stort kaos från handbagage till böcker och papper som ligger överallt.
Jag - 1 av de nya tröjorna(den här fick jag av min bror), nya jeanskjolen, nya skor, nya solbrillor
Dessutom så vill jag ordna alla mina bilder jag tog på semestern så att jag kan börjar blogga om den, uppdelat i dagar (vilket jag gör mest för min skull så att jag ska komma ihåg den :P ).
Nä, nu är det dags för lunch (om jag hittar något ätbart)..har hittills bara druckit kaffe (efter en månads uppehåll) och läst DN samt löst korsord.

Inga kommentarer: