torsdag 12 augusti 2010

Gran Canaria Dag 7

Och så har vi kommit till dag 7 i denna evighetslånga följetong, snart hälften avklarat..yay..hihi.

 Efter ännu en förmiddag vid poolen åkte vi åter igen till Las Palmas för att möta brordern min. Vi åkte då upp till bergen, genom Arucas till Firgas (eller någonstans väldigt nära) för att äta en typisk kanarisk lunch på ett ställe som tidigare har varit ett stall. Det var fullt med folk, ljudnivån obeskrivligt högt. Stora familjer överallt med digitalkameror som tog bilder på varandra med jämna mellanrum. Det fanns till och med ett stort väntrum med bänkar och en snacksmaskin om man inte skulle få plats med en gång, aldrig sett någonting sådant förut.

Restaurang i f.d. stall
Som vanligt beställde min bror en massa olika saker, på spanska förstås och ingen av oss hade någon aning vad vi skulle få äta. Det blev tapas i vanlig ordning. Med nybakat bröd och självgjord vitlökssmör, därefter papas (kanarisk potatis med mkt salt) därtill den sedvanliga mojo-såsen, getost-bitar och sallad. Därefter blev det mycket kött (som min vegetariska syster inte tyckte var så kul, inte vi heller för den delen, då jag och tydligen även mina föräldrar har svårt med sådant kött, kycklingarna såg ut att flyga iväg alldeles strax och steaken var något för bränd). Samt grillade grönsaker. Därefter blev det efterrätt för den som ville.


Efter att ha njutit av utsikten lite till åkte vi tillbaka till Las Palmas, till stranden. Det är så otroligt vackert där! Efter en kort strandpromenix gick vi till ett shoppingcenter (ja, de har öppet länge på lördagar) där min brors flickvän och jag letade lite efter jeans men inte riktigt hittade någonting. Vi sprang även på några av min brors vänner, det blev en massa pussar hit och dit och många nyfikna frågor, och aah och oooh över mitt (någorlunda) blonda hår.


När vi inte riktigt hittade det vi sökte åkte vi till Vegueta Las Palmas igen, där jag köpte en finfin väska på desigual som jag hade spanat in redan två dagar innan.

När vi hade fått nog åkte vi tillbaka till brorsans lägenhet för att lämna av syrran som skulle stanna overnight och partaja med honom (jag tyckte att hon skulle få lite egentid med honom, jag har ju trots allt varit där redan två gånger tidigare). Vi andra åkte tillbaka till södern för en trevlig middag (för de som var hungriga, det vill säga de som inte åt så mycket kött, haha).

Inga kommentarer: