onsdag 11 augusti 2010

Gran Canaria Dag 5

Japp, jag har också tröttnat på det här. MEN jag MÅSTE göra klart det, kan ju inte bara ge upp, eller hur.
Anyway, på torsdagen, den femte dagen på Gran Canaria, bestämde vi oss att åka till öns huvudstad Las Palmas och hälsa på brorsan. (Förmiddagen tillbringade jag vid poolen, bevittnade flera familjebråk där, alltid kul att observera, haha)

I Las Palmas letade vi först upp brorsans kontor för att därefter åka till Vegueta Las Palmas, det vill säga 'Gamla Stan' eller ja, den historiska stadsdelen, där bland andra Columbus bodde innan han åkte vidare till sitt *Indien*.

Vi kollade lite på sevärdheter, diskuterade mycket och hade mycket 'catching up' to do.

Efter lite sightseeing var det dags för shopping. Vi gick in på 'desigual' som är min brors favoritaffär. Min syrra och jag gick in i omklädningsrummet med minst 10 plagg var, det blev mycket provande kan man säga. tihi. Brorsan ville köpa födelsedagspresenter till oss. Efter mycket velande (jag ville ju ha allt, haha) så hade jag halverat antal plagg för att vela lite till. Tänkte att jag skulle kunna ha råd med två (är ju trots allt en designer-affär) och att brorsan skulle betala ett, men innan jag hann säga någonting så försvann han med alla fem, han köpte de alla! (hade jag vetat det hade jag gett honom alla 10..nää..skojar bara, men lite dåligt samvete har jag ändå :S, det var ju faktiskt inte meningen att han skulle betala allt ju!)
När vi var klara med shoppandet och kom ut på gatan igen regnade det! Ja, det REGNADE!. Det är ju alltid så att Las Palmas är mycket molnigare än södra delen av ön, då de befinner sig i olika klimatzoner, men jag har då aldrig varit med om att det regnar. Det var nästan lite skönt. Haha.
När vi hade tröttnat på all sightseeing och shopping mötte vi upp brorsans flickvän och åkte sedan med taxi och bil till deras lägenhet. Där tog vi en tur runt lägenhetskomplexet, spanade in poolen, bytte om och åkte sedan till havet för en kvällspromenix längs stranden vid solnedgång. När vi (vi som inte bor i Spanien) blev hungriga så gick vi till en libanesisk restaurang för en ny smakupplevelse (för de flesta). Efter restaurangbesöket åkte vi alla tillbaka till lägenheten för att avnjuta ett glas vin och spansk skinka för att sedan bege oss hem till södern igen.

Inga kommentarer: