fredag 13 augusti 2010

Handlingsförlamning

Jag har känt stor handlingsförlamning igen på sistone. Det är inte så att jag är medveten om att jag mår dåligt men så fort jag ska ta tag i någonting så är det något som håller mig tillbaka. Något som gör att jag väljer att sitta i min egen inramade värld och inte vågar att ens gå utanför den med nässpetsen. Det är små vardagliga saker. Som till exempel städa klart mitt rum, det ligger fortfarande grejer från resan kvar på mitt skrivbord som inte har lagts tillbaka till sin rätta plats. Eller tvätten. Tvätten från i fredags ligger fortfarande kvar i tvätt/ikeakassarna, jag har inte vikt den, inte lagt den tillbaka där den ska vara. Men det är också allvarligare grejer, att jag inte vågar mig utanför dörren, att jag helst vill vara hemma 24 timmar om dagen i mitt lilla rum och inte umgås med någon överhuvudtaget. Eller att jag fortfarande inte vet när skolan börjar igen, om jag måste registrera mig, vilka böcker som gäller osv.
Som tur är så finns det människor i mitt liv som inte låter mig vara handlingsförlamad, som tvingar mig ut, som VILL umgås med mig, som inte låter mig ha ett eget val.
Jag är inte alltid så här. Verkligen inte. Bara ibland. Jag vet inte vad som utlöser det. Jag har ju alltid varit sådan som har gjort saker och ting i sista sekunden, det är bara så.
Anyway, idag har jag mått mycket dåligt. Hela min högra sidan på ryggen har varit (och är det fortfarande, men inte lika mycket) svullen. Det gör så fruktansvärt ont. En smärta som inte går att förklara. Jag har i alla fall smörjt in några gånger nu samt tagit en värktablett, det känns lite bättre nu.

Idag så har jag haft en målarkompis hemma, han skulle kolla lite vilken färg som behövs användas på trädpanelen. Han målade lite osv. Han skall återkomma imorgon (förmodligen) och riva tapeterna. Har dessutom fått hem ett litet kylskåp som ställdes in i sovrummet, det låter väldigt mycket, får se om det går att sova. Tyvärr så har den inget frysfack, jag vet inte riktigt än vad som ska göras med allt som ligger i frysen. Har där bland annat en oöppnad sorbet, massvis med grönsaker och fryst frukt. Men även frysta bullar och en fryst raclettost, dessutom den frysta marsipanen med mitt namn på från studenten. Det ser ut som om allting ska kastas, det kommer att lämna ett litet tomrum i hjärtat.
Imorgon ska jag börja plocka ur på allvar, på söndag ska jag även få lite hjälp (hoppas att jag inte är för bakis då bara!). På måndagen ska köket rivas. Tisdag och onsdag skall det målas och tapetseras ( fast har inte valt tapeter ännu). Sedan ska nya golvet läggas och det måste torka sedan. Nästa måndag kommer nya köket! Yay. Förhoppningsvis ska det vara klart den 26 augusti. Sedan kanske elen och vatten och sådant återstår. Jippie...måste börja leta efter gardiner :)

Jag har i alla fall lyckats ta mig ner på stan idag och jag köpte leggings, tyvärr fanns inte min storlek kvar så jag får se om de passar. (orkade inte idag när det var så otroligt varmt). En väldigt dum fråga nu (ja, jag är så otroligt osäker när det handlar om sådant!)..går det bra att ha på sig jeanskjolen (ni har sett tillräckligt många kort på den nu), med svarta leggings och en svart desigual tröja till fest? Eller är det bara dumt?

Så, nu ska jag läsa lite :)
Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer: