fredag 13 augusti 2010

Gran Canaria Dag 11

På onsdagen gick jag upp tidigt för att se soluppgången över havet. Tyvärr så var det en bred 'balk' av moln strax ovanpå havet vid horisonten. Men en liten spricka fanns det och det hela såg väldigt spektakulärt ut, tyvärr så är det inte så lätt att få med på bild :(
Soluppgång över havet.
Efter en dag med Beach, Pool and a lot of sun åkte vi på kvällen, ännu en gång utan syrran, till Playa del Ingles till Sahara-stranden. Vi gick där längs hela 'strandpromenaden' och tog, som vanligt, en massa bilder. Det är stort, det är enormt och det är vackert där. Får mig att längta efter öknen och romantik, förflyttad till en annan tid.
Tyvärr så är det så otroligt svårt att få med på bild, den gigantiskt vackra naturen måste ses med egna ögon, kameran, i alla fall inte min billiga kamera, kan inte göra den rättvisa!

Sedan åkte vi vidare till Maspalomas för en kvällsglass och kvällspromenad.

Vi kom dit i precis rätt tid för att bevittna solnedgången över havet.



Den kvällen kom vi tillbaka sent, men det hindrade inte mig att avsluta kvällen med en flaska rosa bubbel.
Jag är faktiskt bara trött, har ju inte börjat dricka ännu!

Inga kommentarer: