måndag 23 augusti 2010

Jaha

Jaha, då blev det fel. Köket kom inte idag så som det skulle. Det blev fel med leveranserna. Från Finland. Just nu har jag inget gott att säga om Finland. Alla köksdelar levererades, bara inte våra. Typiskt.
Det betyder ännu en vecka utan mat, plus förmodligen en vecka till. Stackars min plånbok. Ska gå och köpa en massa färdiga sallader och mackor ikväll. Mitt kreditkort lär skrika. Bara att gömma det i väskan så att det inte hörs så högt!

Det är tydligen också något fel med min telefon. Flera personer har sagt att de har skickat sms till mig och jag har inte fått ETT ENDA! (Det var främst min mamma som klaga att jag inte har svarat, antar att hon är den enda som vågar påpeka något sådant..haha). Anyway, det lär blir tysta dagar här framöver..haha. ( Eller så kanske borde jag höra av mig till Telia..hmm..)

Idag så kom registeringsmejlet, jag kollade upp schemat (börjar på måndag kvart över 8 på morgonen...HJÄLP, vem har tänkt ut det? Vem orkar gå upp hur tidigt som helst och hinna med bussen när det inte ens finns några sittplatser på den tiden..urk)..Ja, jag vet, jag klagar redan igen. Men är inte så glad just nu. Såg faktiskt fram emot att börja igen. Men läraren vi kommer att ha är den jag har mest problem med. Vilket leder till sömnlösa nätter och ångest. Och det vill jag inte. Litteraturlistan är lång, jag har inte råd att köpa en enda bok. Så jag får väl se hur det blir med det.

Jag har även anmält mig på en nätkurs om litteratur och religion. Köpt den kurslitteraturen då den inte alls var lika dyr som den andra. Min prioritering is way off!

Jag har legat ute på balkongen och solat idag. Det märks skillnad med en gång. Jag är mycket piggare, gladare, energirikare...tack vitamin D. Dessutom så har målaren varit här idag, alltid någonting.
Och jag ska snart hämta ut paket..yay,,,får bli en överraskning då jag inte har någon aning vad det är för något/varifrån det är.

Just det, så här känner jag mig 99.9999% av tiden.

Inga kommentarer: