fredag 13 augusti 2010

Gran Canaria Dag 14 och 15

Yay, sista inlägget!!!

Lördagen, den sista dagen av semestern på Gran Canaria präglades av blandade känslor. Å ena sidan var jag ledsen att åka därifrån, att lämna havet och mysiga balkongen och å andra sidan kändes det skönt att åka också. För det skulle innebära att jag snart fick komma hem till Sverige igen som jag hade varit ifrån i en månad. Men inte riktigt ännu. Dessutom så skulle jag äntligen få min iPhone tillbaka igen, kolla internet som jag inte hade gjort på två veckor.
Men än var det inte  riktigt dags än. Först så tillbringade jag långa härliga stunder vid havet för att sedan byta to the poolside. Böcker hade jag tyvärr inte kvar att läsa, därför dock en tidning som jag hittade i lilla affären uppe vid vägen.

Senare på dagen kom  brorsan med flickvän förbi för att säga hejdå. Vi åkte allihopa till Maspalomas (brorsan fick åka två gånger fram och tillbaka så att alla skulle kunna följa med) för att ta en fika. De flesta av oss ville ha en stor glass, jag blev mest sugen på cocktail och brorsans flickvän tog en smoothie (hon hade också varit sjuk hela veckan och kände för lite vitaminer)
Det var med tunga hjärtan som vi tog avsked från varandra, kommer det att dröja två år igen tills vi återses?

På kvällen så vankades det packning och därefter mikrovågsugns-pizza som faktiskt var ganska god :)
Söndag morgon kl. 6 kom bussen och hämtade oss. På planet visades filmen "Leap Year', resan gick fort. Någon gång på eftermiddagen var vi hemma i Schweiz igen. (Det blev en massa strul med väskorna, men det hör inte hit just nu).
En trevlig resa, två veckor Gran Canaria var slut. Känns redan länge sedan igen, den bruna färgen har börjat försvinna, jag kräver återigen sol och hav, nu ! :)

Inga kommentarer: