tisdag 3 augusti 2010

Gran Canaria Dag 2

Jag vaknade tidigt dagen efter, på måndagen. Det var fortfarande hett. Jag måste ha tappat en 5kg vätska den natten minst. Kuddarna och lakanet var dyblöta, jag svettades även i duschen. Hjälp vad jobbigt det var! Att jag har tappat så mycket vätska syntes inte minst när jag tog på mig min bikini. Oj vad smal jag var! Jag hade till och med magrutor..haha. Jag skojade lite lätt att jag från och med nu skulle sova i bastun för att alltid se ut så där (har faktiskt bildbevis :P ). Hursomhelst, kylskåpet var tomt likaså plånboken.

  • Ta ut pengar på hotellet på andra sidan gatan. (Funkade inte med det ena kortet, massa krångel, men till slut så hade jag några 100 euro i plånboken)
  • Ta sig till lilla affären uppe på vägen - handla mineralvatten, i massor, och några burkar Cola
  • Gå på nåt sätt tillbaka till lägenheten utan att avdunsta till en liten vattenpöl i backen.
  • Ta en flytande frukost - dricka MYCKET vatten!
Efter frukosten kom jag fram till att jag ville gå till stranden för att tillbringa dagen i havet. Dumt bara att det var en bit att gå för att komma dit.
San Agustin - Bild från 2008.
Jag kände mig som en maratonlöpare när jag gick uppför trappor, nedför trappor, uppför backen och nedför backen i 50 grader Celsius. Men när jag gick runt hörnet uppe på kullen hände det något. En kall vindpust. Dessutom skugga från berget. Ännu en gång fläktade det kallt. Förändringen i luften var så drastiskt att jag fick gåshud och började frysa. Vinden hade vänt!
Därefter var det bara härligt. Solade på stranden, hoppade vågor i havet, läste lite, badade, lekte med sanden tills jag blev hungrig och återvände till lägenheten för att äta lunch. Resten av dagen spenderades i poolen, vid poolen med en bok i handen, på balkongen, i olika mataffärer, inhandlade middagen, en luftmadrass och lite annat smått och gott.
Dagen avslutades med ett litet lätt tapas-kvällsmål på balkongen.

Inga kommentarer: