onsdag 25 augusti 2010

pinsamheter

Måste bara berätta en snabbis om igår. Igår morse. Då gjorde jag bort mig totalt. Igen.
Telefonen väckte mig halv 9. Målaren skulle komma förbi om 5 minuter och hämta något. (Minns just nu inte vad det heter). Jag skulle bara lägga det utanför dörren.
Well. Jag var i pyjamas (typ), yrvaken (hade inte gått och lagt mig förens kl.4 på morgonen). Jag är i stort sett blind utan glasögon/linser. I alla fall så pass tidigt (!!) och när jag ska leta efter något jag knappt vet hur det ser ut. Hursomhelst, jag hade precis tagit mig ur sängen när det plingade på dörren! Redan. Så jag hade inte så mycket annat val än att ta på mig en kort kofta (hittade inget annat så fort) och öppna dörren. Med rufsigt hår och små ögon. Ursäkta mig med: Jag vaknade precis (ja, jag är den lataste människan på hela jorden och jag vet att du redan har varit uppe sedan 5 imorse och att du faktiskt jobbar just nu! ) och jag är blind utan glasögon (vem är så dum och gömmer glasögonen någonstans i vardagsrummet, det rummet som är längst ifrån sovrummet :S ). Han kom i alla fall in, tog det han behövde och gick igen. Jag är i skrivande stund tveksam till om han vågar komma tillbaka och tapetsera också.....

Pinsamt ju!

Inga kommentarer: